کارجویان در دنیا چقدر به شبکه های اجتماعی دل بسته اند؟!

در اینکه عصر ما عصر شبکه های اجتماعی است کسی شک ندارد و همگان بر تاثیر شگرف این پدیده تازه قرن حاضر اذعان دارند. شبکه های اجتماعی این روزها بخشی از زندگی روزانه میلیون ها نفر از مردم جهان هستند و تاثیر مستقیمی بر پدیده های گوناگون جهان از سیاسی و اجتماعی گرفته تا اقتصادی و فرهنگی می گذارند.

به گزارش بانکی دات آی آر، کارجویان یا همان افراد بیکار هم قشری از هر جامعه هستند که شاید کمی نگاهشان به این شبکه های اجتماعی به واسطه شرایط خاصی که دارند متفاوت باشد و به شبکه های اجتماعی به چشم انجمن های کاریابی نگاه می کنند.

در میان لایه های مختلف جامعه و نسل های گوناگون این افراد بین ۱۸ تا ۲۹ سال هستند که به اقتضای شرایط سنی شان بر شبکه های اجتماعی حکومت می کنند و بیشترین جامعه آماری اعضا را به خود اختصاص داده اند.

اما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که در میان کارجویان این آمار به چه ترتیب است و افراد بیکار تا چه حد و به چه میزان از این امکان عصر جدید استفاده می کنند؟

به تازگی تحقیقی در این رابطه انجام شده که به بررسی تفاوت ها و شباهت های سه نسل مختلف در استفاده از شبکه های اجتماعی برای کار پیدا کردن می پردازد.

جالب ترین نتیجه این تحقیق این است که افراد بین ۴۶ تا ۶۶ سال هم برای یافتن کار دست به دامان شبکه های اجتماعی شده اند و حتی در این رقابت دست کمی از نسل های جوانترشان ندارند.

در این تحقیق مشخص شد که هر سه نسل مورد بررسی برای یافتن کار مورد نظر خود به شبکه های اجتماعی مراجعه می کنند، اما به صورت صد در صد به آن تکیه نکرده و از راه های دیگر نیز به دنبال کار می گردنند.

قرار دادن یک رزومه در پیج یک شبکه اجتماعی به تنهایی نمی تواند راهگشا باشد و به نوعی کارآمد نیست، اما تنها یک تماس تلفنی می تواند شانس شما و اثر رزومه ارسالی را به شدت بالا ببرد.

این پژوهش ۵۲۶۸ کارجو را مورد بررسی قرار داد که از میان آنها ۷۴۲ نفر بین ۱۸ تا ۲۹ سال سن داشتند، ۱۶۷۶ نفر بین ۳۰ تا ۴۷ ساله بودند و ۲۸۵۰ نفر هم بین ۴۸ تا ۶۷ سال از عمرشان گذشته بود.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *