یکسال زندگی بدون خرج کردن پول

 

يک مرد انگليسي توانست يک سال کامل بدون آن که هيچ پولي براي زندگي اش خرج کند، زندگي کند.

به گزارش خبرگزاري المان از لندن، مارک بويل (۳۰ ساله) دوازده ماه اخير را در خانه اي سيار (کاروان) نزديک شهر باث در جنوب غرب انگليس زندگي کرد. او سبزيجاتي را که خودش مي کاشت مي خورد و لباسهايي را مي پوشيد که از داخل سطلهاي زباله پيدا مي کرد.

 

 

بويل که در رشته اقتصاد تحصيل کرده است  گفت، از اين که توانسته است در دوازده ماه گذشته بدون خرج کردن حتي يک پني زندگي کند احساس خوشبختي مي کند. بويل که خودش را “فريکونوميست” مي نامد اعلام کرد قصد دارد تا مدتي نامعلوم بدون خرج کردن پول زندگي کند.

وي درباره شيوه زندگي خود در اين مدت گفت، رفت و آمدهايش فقط با دوچرخه بوده و تماسهاي تلفني اش در پاسخ دادن به تماسها از طرف مقابل، محدود مي شده است. او دندانهايش را با استخوانهاي ريز تميز مي کرده و براي گرم کردن آب جهت حمام کردن از انرژي خورشيد استفاده مي کرده است.

بويل که متولد ايرلند است تجربه يک ساله خود را “راضي کننده” توصيف کرد و گفت، اين دوره براي من با چالش همراه بود ولي در عوض از زير فشارهاي ناشي از حسابهاي بانکي و قبوض و ساعتهاي طولاني کار در امان بودم.

بويل از جمله مشکلات خود در اين تجربه را فراهم نبودن نيازهاي زندگي اجتماعي توصيف کرد و گفت به جاي آن که با دوستانش در قهوه خانه ديدار کند، به ناچار با آنها قدم مي زده است.

بويل در اوايل سال ۲۰۰۸ نيز تلاش کرد از انگليس تا هند را بدون خرج کردن هيچ پولي سفر کند ولي فقط توانست خود را تا شهر کاله فرانسه برساند و به علت مشکلات مختلف مجبور به بازگشت به انگليس شد.

منبع: سایت خبری پرچم

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35594

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *