۵ بانک‌ شبه خصوصی ۸۱ درصد سهام پرسپولیس را می خرندسش

پنج بانک شبه خصوصی در قالب یک کنسرسیوم برای حضور در مزایده خرید ۸۱ درصد سهام باشگاه پرسپولیس، مجوز لازم را از بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار گرفتند.

به گزارش اخباربانک، به دنبال الزام واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، بحث خرید توسط چند بانک غیر دولتی مطرح و اعلام شد بانک‌ها برای خرید باشگاه باید مجوز لازم را از بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار دریافت کنند.


بر اساس این گزارش، هفته گذشته جلسه شورای پول و اعتبار برگزار شد و بانک‌های متقاضی، مجوز لازم برای حضور در مزایده را دریافت کردند و این مشکل بزرگ از سر راه برداشته شد.


پیگیری ها نشان می‌دهد پنج بانک ملت، تجارت، صادرات، شهر و رفاه قرار است به صورت کنسرسیوم، اقدام به خرید 81 درصد سهام باشگاه پرسپولیس کنند تا مشکل مالکیت مشترک دو باشگاه حل شود.


آگهی مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز به صورت رسمی از سوی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس منتشر می شود. البته بنا شده استقلال زیر نظر وزارت ورزش به فعالیت ادامه دهد مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد.


دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای بارگذاری نهایی مدارک تا ۵ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند و باید تا آن زمان مشکل مالکیت مشترک این دو باشگاه حل شود./تسنیم

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 430

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *