۴ راهکار برای شاد کردن مشتریان

مشتریان یک بخش مهم از تجارت ها را تشکیل میدهند بنابراین اغلب مشاغل برای جذب مشتری و یا افزایش میزان رضایت آنها از کالاها و یا خدماتی که ارائه میشود تلاش میکنند. در بازاریابی هم از روش های مختلف و گوناگونی برای جذب مشتری استفاده میشود پس خوب است که بتوانیم مشتریان خود را حفظ کنیم و همچنین آنها را افزایش بدهیم.

 

به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر برای اینکه میزان رضایت مشتریان افزایش یابد فقط نباید میزان کیفیت کالا یا خدمات خود را بیشتر کنیم بلکه داشتن روابط عمومی خوب با مشتریان نیز باعث جذب بیشتر آنها میشود. برای شاد کردن مشتریان که در نهایت به جذب و حفظ آنها کمک میکند میتوانید از چند راهکار خوب استفاده کنید.

 

۱-توجه به مشتری: سعی کنید نیازهای مشتریان خود را پیش بینی کنید و همچنین انتظارات آنها را برآورده کنید. توجه کردن به مشتریان فقط در زمانی که برای خرید کالا و یا استفاده از خدمات به فروشگاه یا شرکتی مراجعه میکنند نیست بلکه باید بیش از همه به نیاز مشتریان توجه کنید کالاهایی را تولید کنیم که نیاز مشتری را برطرف کند. مثلا از مشتریان نظر سنجی کنید که با افزودن چه آیتم هایی به کالا یا خدمات میتوان میزان کیفیت و فروش آن را بیشتر کرد.

با مشتریان در ارتباط باشید و از آنها برای بهتر کردن خدمات خود استفاده کنید. اگر برای بازاریابی محصولات خود از ایمیل استفاده میکنید به جای تبلیغات با ایمیل های طولانی محصول و خدمات خود را با خلاقیت و به صورت مختصر شرح دهید این هم بخشی از توجه شما به مشتری را نشان میدهد.

۲-یک روز را به مشتریان خود اختصاص دهید: خوب است که برای توجه بیشتر به مشتریان و خوشحال کردن آنها میتوانید یک روز را در هفته به مشتریان خود اختصاص دهید و در این روز محصولات جدید خود را معرفی کنید و یا سمپل و نمونه ای از محصولات را در اختیار مشتریان قرار دهید و نظر آنها را بپرسید این خود میزان احترام و ارزشی را که برای مشتریان قائل هستید نشان میدهد. میتوانید در یک روز مشخصی که به مشتریان خود اختصاص دادی برای آنها ایمیل بفرستید و محصول جدید خود را معرفی کنید.

۳-مشتریان خود را بشناسید: خوب است که مشتریان خود را مخصوصا مشتریانی که همیشه از خدمات شما استفاده میکنند را بشناسید و در جهت برآورده کردن انتظارات آنها تلاش کنید. ممکن است تجارتهای دیگر هم از مشتریان شما باشند و از محصولات شما استفاده کنند بنابراین باید سعی کنید برنامه ریزی خوبی برای حفظ و نگه داری مشتریان خود داشته باشید.

۴-افزایش خلاقیت و نوآوری: خلاقیت و نوآوری لازمه ی هر کار و تجارتی است. همیشه در تمامی قسمت های کری خود خلاقیت داشته باشید مخصوصا در بخش کالا یا خدمات سعی کنید برای جذب مشتری بیشتر نهایت خلاقیت را به کار ببرید مشتریان هم اغلب از خلاقیت استقبال میکنند با تنوع و تحول در نوع کار و تجارتی که دارید بیشتر مورد توجه مشتریان خواهید بود.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *