بانکی دات آی آر: معمولا کسانی که از قدرت کلمات باخبرند نسبت به بقیه افراد شانس موفقیت بیشتری دارند. در این مقاله به چند نمونه از این کلمات میپردازیم تا با گفتنشان کارهای خود را بهتر پیش ببرید.
«ما»
یکی از ابتداییترین روشهای خلق حس همکاری به کار بردن کلمه «ما» به جای «من» است. کلمه «من» تا حدی بیانگر حس خودخواهی فرد است اما «ما» نشان میدهد که شما به همکار یا کارمندتان تکیه کردهاید. حس تکیهگاه بودن به افراد انگیزه ادامه همکاری میدهد.
«لطفا»
در عالم همکاری گفتن این کلمه چندان مهم نیست چون کارها بر اساس وظایف از پیش تعیین شده برای شخص است اما نگفتنش مسئلهساز است! پس برای احترام بییشتر این کلمه را به کار ببرید.
«ممنون»
از اینکه کسی برای شما کاری انجام داده هرچند که وظیفه آن شخص بوده باشد، سپاسگزاری کنید. ضمن اینکه این کلمه وقتی از زبان مدیران بیرون میآید معجزه میکند. «ممنونمِ» مدیر خیلی بیشتر از «ممنونمِ» عادی ارزش دارد.
«کارت عالی بود!»
وقتی همکار یا کارمندتان کار خوبی انجام میدهد هم کارش را به او بگویید و هم از اینکه این کار را انجام داده اظهار خوشحالی کنید. مطمئن باشید از این به بعد کارهای بیشتری را به شیوهی درست انجام میدهد.
«میخای با هم انجام بدیم؟»
وقتی برای همکاری با همکار یا کارمندتان اشتیاق نشان میدهید آنها را قوی میکنید. البته در زمان همکاری اجازه بدهید آنها خودشان صاحب مسئله باشند و شما فقط یاریرسان.
«نظر شما چیه؟»
این جمله مخصوص مدیران است. شما مدیر عزیز اگر این جمله را برای کارمندتان به کار ببرید به او حس کارشناس و کاردان بودن را القا میکنید. با همین جمله ساده کارمند خودش را ارزشمند میبیند. به نظر ما این جمله معجزه میکند، امتحانش کنید.
«من اشتباه کردم»
برای اکثر افراد اعتراف کردن به اشتباهاتشان ، کار سختی است و سختتر زمانی است که پیشِ همکار یا زیردستتان درباره ار اشتباهتان صحبت کنید. برخلاف نظر بیشتر مردم که فکر میکنند با گفتن خطاهایشان کوچک میشوند در محل کار و به عنوان مدیر با گفتن اینکه درباره فلان پروژه نظر شما اشتباه از آب درآمده چیزی از ارزشهای شما کم نمیشود.
بانکی: سمیرا همتی