بانکی دات آی آر: به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک، شما کارهایی زیادی در فهرست خود دارید که باید انجام دهید. خیلی وقتها فکر کردن به حجم زیاد کارهایی که باید انجام دهید، انرژی شما را گرفته و شما را از انجام واقعی کارها باز میدارد.
یک نظرسنجی از ۱۰۰۰ شرکت کوچک نشان میدهد که 46 درصد آنها یکی از کارهایی که انجام میدهند ایمیل مارکتینگ است!
به ۷ دلیلی که در ادامه این مقاله خواهم آورد، من فکر می کنم که ایمیل مارکتینگ جزء کارهایی است که شما باید از همین امروز آن را برای کسب و کار خود شروع کنید!
یک: ایمیل مارکتیگ به شدت به صرفه است
در همان نظرسنجی که در بخش بالا اشاره کردم اغلب کسب و کارهای کوچک کمتر از ۴ درصد از درآمد خود را صرف سرمایهگذاری در تبلیغات و بازاریابی میکنند!
خوب با این مبلغ کم چه کاری میشود انجام داد؟
پاسخ این سوال این است: یقینا ایمیل مارکتینگ!
شما با یک مبلغ ناچیز میتوانید یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ خریداری کرده و با مبلغ ناچیز میتوانید محتوای مناسب تولید کنید و ایمیل مارکتینگ خود را آغاز کنید.
چند هفته پس از شروع صدای دلنشین آن به گوش شما خواهد رسید
دو: ایمیل مارکتینگ ساده است
اغلب نرمافزارهای ایمیل مارکتینگ ابزارهای مناسبی را برای جذب مخاطب و ساخت و ارسال ایمیل در اختیار شما قرار میدهند، با این ابزارها شما در عرض کمتر از 5 دقیقه میتوانید پاپ آپ دریافت ایمیل را در وب سایت خود قرار دهید و یا حتی ماژول دریافت ایمیل و ارسال یک هدیه را در عرض کمتر از 10 دقیقه میتوانید در وبسایت خود نصب کنید!
ایمیلهای قبلی مشتریان خود را به سادگی از فایل اکسل یا هر فرمت دیگری میتوانید در این نرمافزارها وارد کنید.
یک تحقیق از ۳۳۳ بازاریاب دیجیتال این حقیقت را ثابت میکند که ایمیل مارکتینگ سادهترین ابزار بازاریابی اینترنتی است!
سه: ایمیل مارکتیگ وقت زیادی از شما نمیگیرد
با ابزارهای که نرمافزارهای ایمیل مارکتینگ برای ساخت قالب ایمیل به شما ارائه میکنند ساخت و ارسال یک ایمیل بیش از 45 دقیقه طول نخواهید کشید.
حتی برخی از این ابزارها صدها قالب ایمیل آماده را در اختیار شما قرار میدهند که یکی از آنها را انتخاب کرده و فقط متن و تصاویر داخل آن را تغییر دهید.
حتی برخی از نرمافزارهای ایمیل مارکتینگ این امکان را فراهم میکنند که ایمیل شما با انتشار پست در وبلاگ شما به صورت اتوماتیک ارسال شود!
چهار: ایمیل روی خرید دوباره مشتریان تاثیر شگفتانگیز دارد
تحقیقات نشان میدهد که تمرکز روی مشتریان فعلی و ترغیب آنها به خرید دوباره استراتژی هوشمندانهای است.
تحقیقات نشان میدهد که ایمیل یکی از موثرترین تکنیکهای برای خرید دوباره مشتریان است.
پنج: مشتریان دوست دارین پیغامهای کسب و کارها را از طریق ایمیل دریافت کنند
ترجیح مصرفکنندگان این است که پیغامهای تبلیغاتی شرکتها را از طریق کانال ایمیل دریافت کنند. مطالعات مختلف از قبیل تحقیقی که سایت مارکتینگ شرپا انجام داده است این حقیقت را نشان میدهد.
نمودار زیر مطالعه روی ۲۰۵۷ شهروند آمریکایی را نشان میدهد، سوال این بود: شما کدام کانال را برای ارتباط شرکتها با خود را ترجیح میدهید؟
شش: ایمیل مارکتینگ فقط برای ارسال خبرنامه نیست
آیا شما فکر میکنید ایمیل مارکتینگ فقط برای ارسال خبرنامه است؟ دوباره فکر کنید! کارهای خیلی زیاد دیگری نیز کسب و کارها میتوانند با ایمیل انجام دهند.
طبق یک تحقیق شرکت Saleforce نمودار زیر شیوههای مختلف استفاده از ایمیل و تاثیرگذاری آن را در کسب و کارها نشان میدهد.
هفت: بیشترین برگشت سرمایه بین ابزارهای مختلف بازاریابی
یک تحقیق دیگر نشان میدهد که ایمیل مارکتینگ بیشترین برگشت سرمایه بین ابزارهای مختلف بازاریابی را دارد.
جمع بندی
اگر این ۷ دلیل مستند شما را قانع کرده است که ایمیل مارکتیگ را از امروز شروع کنید، پیشنهاد میکنم قبل از شروع 2 ساعت وقت گذاشته و کتاب ما را در مورد ایمیل مارکتینگ بخوانید و پس از آن با یک نسخه رایگان میلرلایت ایمیل مارکتینگ را برای کسب و کار خود آغاز کنید!
من اگر جای شما بودم، همین الان شروع میکردم!
منبع: وبسایت کارزار