من ایده هایم را بوسیله پیدا کردن روش های متفاوت تعامل با دیگران پیدا می کنم. من در هر زمانی از خرید کردن در مغازه تا زمان طوفان مغزی در مورد بازار فروش به ایده های جدید فکر می کند.
در این مقاله ۸ روش بیان می شوند که با توجه به تجربیات بنده حقیر و متخصصین کار آفرینی طراحی شده اند و می توانند به افزایش خلاقیت شما کمک کنند:
از خود بپرسید “قدم بعدی چیست؟”
ایده تجاری موفق معمولا همیشه یک قدم جلوتر را در نظر می گیرند. فن آوری ها و روندهای فعلی را در نظر گرفته و بررسی کنید اتفاقات آینده نزدیک کدام است. برای مثال حال که شرکت هایی مانند اپل فن آوریهای تلویزیونی جدیدی را ارائه می کنند، باید فکر کنید چه نوآوریهایی را می توان در اسباب اثاثیه اتاق نشیمن و سیستم های سرگرمی خانه طراحی کرد. باید از خود بپرسید این فن آوریهای جدید چطور می توانند شیوه زندگی در خانه افراد را تغییر دهد؟ با جواب دادن به این سوال می توانید ایده هایی جدید برای شروع تجارت خود پیدا کنید.
اگر چیزی شما را اذیت می کند راه حلی برای آن پیدا کنید
من داستانی را برای شما می گویم از یک موفقیت ولی کاش نمونه ایرانی داشت . وقتی کالین بارسلو دانشجو بود هزینه کتاب ها برای او سنگین بودند. در سال ۲۰۰۷ یعنی ۲ سال بعد از فارغ التحصیل شدن کالین تصمیم گرفت که دست به کار شده و سایت Bookrenter.com را در سن ماتئو راه انداخت. این تجارت کتاب های مرجع را با حدود 60 درصد تخفیف اجاره می داد. چیزی که زمانی باعث زجر یک نفر شده بود به سایتی تبدیل شد که امروزه 1.5 میلیون کاربر و 200 کارمند دارد. بارسول می گوید ” فقط باید ببینید چه چیزی مایع آزار شماست. همان چیز ایده تجاری شما محسوب می شود. ” شما هم بگردید
به دنبال چیز های منحصر به فرد باشید
ایده تجاری شما نباید حتما چیز عظیمی باشد. تنها چیزی که لازم است این است که صنایع بزرگ را در نظر گرفته و عیب های آنها را پیدا کنید و راهی پیدا کنید تا این نواقص برطرف شوند. این راه حل ها به ایده تجاری شما تبدیل می شوند. برای مثال در سال ۲۰۰۳ آقای کی شرکتی به نام Hot Picks را تاسیس کرد. این شرکت با هدف ارائه کلکسیون پیک های گیتار خاص طراحی شده بود، چیزی که اکثر برندهای بزرگ پیک گیتار نداشتند. آقای کی پیکی به شکل سر اسکلت درست کرد که در هیچ کجا پیدا نمی شد و منحثر به فرد محسوب می شد. این محصول در 1000 فروشگاه شامل وال مارت به فروش رفت. اکثر اوقات برندهای بزرگ نکاتی ریز اما مهم را نادیده می گیرند و نیز همین آیس پک خودمان با صدای جالبش. چیزی بود که تا به امروز ندیده بودیم و جای یک نوشیدنی که به نظر استریل می رسید و مخلوط نیز بود در تمام اب میوه فروشی ها خالی بود. این محصول یک معجزه به همراه داشت.
مهارت های خود را در محدوده ای کاملا جدید اعمال کنید.
مهارت های خود را در نظر گرفته و ببینید که آیا در محدوده های جدید نیز کاربرد دارند یا خیر. برای مثال جمیچل کپت مخترع سوییسی از مهارت های خود در گیتار سازی استفاده کرده و شرکتی به نام GMC را اختراع کرد که بلندگوهای مخصوص صدای بلند را می فروشد. او اصول ساخت گیتار را در بلندگوها اعمال کرده و صدایی بلند و با کیفیت عالی تولید می کرد. این محصول نوآوری وی بود. مثال های زیادی در این رابطه وجود دارند مثلا جولی سیگرل شیمی دان که از توانایی خود برای طراحی پارچه های ضد نشت مایعات استفاده کرد و یا استفاده کردن از فن آوریهای نانو در سایر محدوده ها توانست جنجالی در صنعت پوشاک به وجود آورد. لباس های ضد چروک و ضد آب !
محدوده ای را پیدا کنید که اخیرا در آن نوآوری رخ نداده است.
وقتی به دنبال ایده هستید باید بازارهایی را مشخص کنید که به تازگی کار آفرینی و نو آوری نداشته اند. مثال های این مورد که وفور در زندگی ما موجود است.
مدل ارزان تر محصول موجود را طراحی کنید.
شرکت ها معمولا کار خود را با ارائه محصول از پیش ساخته شده با قیمت پایین تر شروع می کنند. برای مثال واربی پارکر که شرکت عینک سازی است در سال 2010 توسط چهار دوست تاسیس شد. این شرکت عینک های طبی که معمولا 300 دلار به بالا قیمت دارند را به قیمت 95 دلار می فروشد. کارمندان این شرکت طی این دو سال به 100 نفر رسیده است. و یا همین موبایل های اپل چینی. اپل یعنی یک حال و هوای خاص برای افرادی خاص با همراهی یک گوشی جالب. کسی داخل گوشی را نمی بیند. کپی برابر اصل این گوشی در تمام دنیا پر شد.
با خریداران صحبت کنید
بهترین راه برای کشف ایده هایی که جوابگوی نیاز مردم است، صحبت کردن با خریداران است. اگر به دوچرخه های کوهستانی علاقه دارید باید در مسابقات شرکت کرده و در مغازه های دوچرخه فروشی حضور داشته باشید. در این مکان ها می توانید از مشتریان بخواهید تا نیازهای خود را بیان کرده و با نیازهای بازار آشنا شوید. اگر می خواهید تجارت الکترونیک راه بیاندازید سعی کنید تحقیقات آنلاین برای مشتریانی احتمالی در نظر بگیرید تا از خواسته ها و نیازهای آنها آگاه شوید. سعی کنید با شخصی با سابقه مشورت کنید.
سعی کنید محصولات را با هم ترکیب کنید
سعی کنید محصولات حیطه های تجاری متفاوت را با هم ترکیب کنید و ترکیب هایی مفید را از آنها استخراج کنید. ممکن است شما تعداد زیادی ایده متوسط یا بد داشته باشید اما با ترکیب کردن آنها می توانید به ایده ای مناسب دست پید کنید. ایده های زیادی در دنیای بیرون وجود دارند که ممکن است خیلی از آنها مفید نباشند، اما اگر با دقت جست و جو کنید مطمئنا ایده های خوبی در میان آنها پیدا خواهند شد.
اخبار منتخب بانکی دات آی آر:
=================
- محبوبترین شهر جهان برای کار کردن
- حمله هکرها به بزرگترین بانک آمریکا
- حداقل حقوق کارمندان دولت در ۴۰ سال قبل
- سکونت ۷۲ درصدی جمعیت کشور در شهرها
- «موش کارت» در کارتخوانهای کشور
- گزارش گاردین از وضعیت زنان در ایران
- طلا سقوط کرد
- ۶ دستور جهانگیری برای خروج از ركود
- از چک الکترونیکی چه می دانید؟
- صف خودپردازها طولانی تر میشود؟
- عاملی که مغز را مردانه و زنانه میکند
- هفت باور غلط در مورد فروش و بازاریابی
- افزایش چهل درصدی وامدهی بانکها