سونی، دردسر تازه سامسونگ!

سامسونگ باید کم کم توجه خود را از رقابت سرسختانه با اپل معطوف به دفاع از پایگاه بزرگ خودش در بازار تلفن های اندرویدی کند.

تحلیلگران می گویند این کمپانی کره ای با یک چالش غیرمنتظره از طرف سونی در بازار اروپا مواجه شده.

سامسونگ حدود نیمی از بازار اروپا را در اختیار دارد ولی طبق تحقیق های صورت گرفته در انگلیس٬ اکسپریا Z توانسته یک حمله غافلگیرانه را ترتیب دهد و تعداد زیادی از کاربران گلکسی اس ۲ را از خرید گلکسی اس ۴ منصرف نماید.

حدود ۳۸ درصد از کاربران سونی در این کشور از مشتریان سابق سامسونگ هستند که بیشتر آنها پیش از این کاربر گلکسی اس ۲ بوده اند.

گروه Kantar که این تحقیق را انجام داده معتقد است سامسونگ دیگر نمی تواند صرفا روی فناوری های جدید و معرفی خودش به عنوان جایگزینی برای اپل تکیه کند و در عوض باید به کسانی که دارنده محصولات قدیمی سری گلکسی بوده و می خواهند تلفنی جدید بخرند٬ توجه بیشتری نشان دهد.

مور از گروه Kantar می گوید: «سامسونگ حالا در وضعیتی است که بعد از دو سال رشد بی سابقه٬ اگر می خواهد به موفقیت ادامه دهد٬ باید بر روی وفادار نگه داشتن مشتریانش تمرکز کند. طبق بررسی ها این شرکت الآن با (۵۹ درصد وفاداری) در جایگاه دوم است٬ و اپل (با ۷۹ درصد) اول.»

مور می گوید: «با بالا رفتن کیفیت ساخت محصولات رقیب و نوآوری در زمینه محتوا٬ سامسونگ نیز باید به دنبال این باشد که ۸.۸ میلیون مشتری خود [در انگلیس] را به وفادار ماندن به این برند ترغیب کند. »

سامسونگ نیز متوجه این وضعیت هست و خبر سرمایه گذاری اش بر روی فیبر کربن را باید در همین راستا تحلیل کرد. یکی از موارد مهمی که می تواند باعث وفاداری کاربران به یک برند شود٬ توجه آن برند به مسئله مهم طراحی و کیفیت ساخت است. قطعا گلکسی اس ۴ تلفنی پیشتاز است ولی در زمینه کیفیت ساخت٬ قافیه را به محصولات رقیب همچون اکسپریا Z و اچ تی سی وان واگذار کرده.

سرمایه گذاری بر روی فیبر کربن برای استفاده در بدنه تلفن ها و تبلت های آینده حسن های بسیاری دارد٬ علاوه بر اینکه طرز ساخت آن مشابه پلاستیک است و از این نظر روش تولید فعلی سامسونگ را با چالش مواجه نمی کند٬ به شکل قابل توجهی سخت تر است و حس گران بودن را بهتر منتقل می کند. ضمن اینکه مثل فلزات مشکلی برای عبور سیگنالهای رادیویی ندارد.

سهم ۷۰.۴ درصدی اندروید در اروپا که فاصله زیادی با آی او اس و ویندوز فون که به ترتیب ۱۷.۸ و ۶.۸ درصد سهم دارد٬ ماحصل فروش فوق العاده سامسونگ بوده. ولی در بازار امریکا٬ سهم این پلتفرم ۵۲ درصد است و آیفون را با ۴۱.۹ درصد در نزدیکی خود می بیند. مشخصا در بازار امریکا اپل فروش بیشتری نسبت به سامسونگ داشته که این می تواند نگران کننده باشد.

باید دید سامسونگ کیفیت ساخت محصولات خود را از چه زمانی دگرگون می کند.

نارنجی

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *