۹ راه ساده برای کاهش استرس در کار

هر شغلی ممکن است به میزان مشخصی در افراد باعث بروز استرس و تنش شود. وظایفی که در حین کار بر دوش افراد قرار میگیرد به میزان اهمیت ممکن است باعث بروز تنش و استرس شود اما گاهی اوقات این استرس ها کاذب هستند چون عدم اعتماد به نفس نیز ممکن است باعث ایجاد استرس در آنها شود.

 

به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر افرادی که استرس زیادی دارند نمیتوانند تعادل را در بین زندگی و کار برقرار کرده و اغلب دچار شکست کاری میشوند. حساسیت های موجود در مشاغل به هیچ وجه نباید باعث بروز استرس در افراد شود چون این استرس باعث از بین رفتن تمرکز و عدم انجام صحیح کار میشود. بنابراین ۹ راه ساده به شما کمک میکند تا استرس خود را کم تر کنید و تمرکز را در کار افزایش دهید.

 

۱-خواب کافی مهمترین عامل در کاهش استرس است. بدن در هنگام خواب میتواند به خوبی انرژی کافی را ذخیره کند و در نهایت کسلی و خمودی را از بین ببرد. اگر شب ها خواب کافی نداشته باشید روز بعد نمیتوانید درست به کارتان برسید چون مغز باید در طول شبانه روز ساعاتی را استراحت کرده و دوباره انرژی کافی برای روز بعد را ذخیره کند. حداقل ۶ ساعت خواب برای بدن در طول شب لازم است تا عملکرد خوبی داشته باشد.

۲-ورزش کردن عامل دیگری در کاهش استرس است. ترجیحا افرادی که در مشاغل گوناگون مجبور به نشستن ساعت های طولانی پشت کامپیوتر هستند باید حرکات کششی و نرمشی را در همان مدت زمان کار انجام دهند. افرادی که بین ۸ تا ۱۲ ساعت پشت کامپیوتر مینشینند باید حتماً چند دقیقه کوتاه قدم زده و حرکات نرمشی انجام دهند. استراحت کردن و ورزش باعث کاهش میزان بالایی از استرس در افراد میشود.

۳-اوقات فراغت به افراد کمک میکند تا مدت زمانی را به دور از انجام کار و وظیفه باشند و به ذهن خود آرامش دهند و این اوقات فراغت باید به میزان مشخصی در محیط کار هم وجود داشته باشد. مثلا در حین انجام کارتان میتوانید چند دقیقه به مطالعه بپردازید تا ذهن دوباره منظم شده و اضطرابی که دارید از بین برود.

۴-زندگی خود را با برنامه ریزی پیش ببرید این باعث میشود در کار هم برنامه ریزی داشته باشید و زمانی که انسان کارهایش را از روی برنامه پیش ببرد نتیجه ی بهتری خواهد گرفت. انعطاف پذیری را در خود تقویت کنید این ویژگی باعث میشود که شما دیدتان به کار و شغل، انجام کار روزانه مشقت بار نبوده و برعکس کار برایتان لذت بخش باشد.
۵-در کارتان باید اولویت بندی داشته باشید. اولویت بندی به شما کمک میکند که ابتدا امور مهمتر را رسیدگی کنید و پس از آن به بررسی کارهای دیگر بپردازید در واقع وقتی که کارهای مهمتر را در ابتدا انجام میدهید میزان استرس در طول روز برای انجام دیگر امور در شما کاهش می یابد.

۶-آینده نگر باشید تا انجام کار سخت برای شما امکان پذیر باشد. کارمندانی که وظایف سنگین تری دارند معمولا ورزیده تر هستند و توانایی برخورد با مشکلات کاری را دارند و البته به دلیل تجربه بالا کمتر دچار استرس میشوند.
۷-افرادی که از زمان خود به درستی استفاده میکنند کمتر دچار استرس میشوند. هدر دادن زمان و فرصت ها چه در زندگی چه در کار باعث ایجاد استرس در افراد میشوند صرفه جویی در زمان را فراموش نکنید شما باید قابلیت انجام کارهای مختلف در کوتاهترین رمان را داشته باشید. از فرصتهای زندگی به نحو احسن استفاده کنید تا در آینده کمتر دچار استرس زمان از دست رفته بشوید.

۸-همیشه دقت کنید که به نسبت توانایی هایی که دارید به انجام وظایف بپردازید اگر در توانایی های شما فعلا انجام یک وظیفه ی کاری کافی است پس باید به همان اکتفا کنید چون انجام چند کار در روز ممکن است باعث بروز استرس در افراد بشود.

۹-همیشه در صورت برخورد با مشکلات به جاری استرس و اضطراب سعی کنید از آن تجربه کسب کنید شما باید در وهله ی اول بتوانید مشکلات را مدیریت کنید و استرس مانع از توانایی شما در حل مشکلات خواهد داشت در بهترین نحو باید بتوانید رمز حل مشکلات را کشف کنید در برخورد با آنها ضعف نداشته باشید تا استرس بر شما غلبه نکند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *