فروشگاه های بزرگ و زرق و برق آنها خواه ناخواه هر کسی را به سمت خود جذب می کنند. تمام قسمت های این نوع فروشگاه ها از پارکینگ گرفته تا صندوق پرداخت پول طوری طراحی شده اند که شما را وادار به خرید و پول خرج کردن می کنند.
به گزارش بانکی دات آی آر، فرض کنید شما برای خرید شیر به فروشگاهی رفته اید، وقتی از فروشگاه خارج می شوید، غیر از شیر، پودر ماشین لباسشویی هم خریده اید چون حراج بود، باگت تازه خریده اید چون ظاهر فریبنده ای داشت، چند چیپس و پفک هم خریده اید که با خانواده در کنار هم میل کنید. این در حالیست که تنها به قصد خرید شیر به فروشگاه رفته اید.
تا به حال فکر کرده اید که سوپرمارکت ها چه ترفندهایی را به کار می گیرند که شما را به خرج بیاندازند؟ ما برای شما می گوییم.
۱. کارت خوان هایی که خرج می تراشند
یکی از راهکارهای فروشگاه های بزرگ برای مجاب کردن شما به خرج بیشتر، استفاده از دستگاه های کارت خوان است. اگر از آن دست افرادی هستید که بیشتر دوست دارند با کارت اعتباری خرید کنند، حتی خریدهای کوچک، مراقب باشید که عنان کار از دستتان در نرود، چون معمولا وقتی پولی نقد نمی پردازید، ناراحتی کمتری برای از دست رفتنش دارید.
۲. کالاهای تازه ای که چشمک می زنند
اغلب فروشگاه های بزرگ کالاهای تازه رسیده یا جدید را طوری چیدمان می کنند که شما به محض ورود با آنها برخورد کنید؛ یعنی هنگامی که جیبتان پرپول، سبدتان خالی، روحیه تان برای خرید بالا و وقت تان زیاد است.
۳. بوهای خوبی که وسوسه انگیزند
یکی دیگر از دلایلی که فروشگاه های بزرگ ترجیح می دهند کالاهای تر و تازه خود، به ویژه محصولات خوراکی را در معرض دید شما قرار دهند، بوی خوب و ظاهر پرزرق و برقی است که مطمئنا شما را وسوسه می کند.
۴. کالاهای ضروری که مخفی می شوند
از جمله بهترین نقشه هایی که فروشگاه های بزرگ برای پول شما می کشند، این است که لبنیات و کالاهای ضروری را معمولا در قسمت هایی از فروشگاه قرار می دهند که دسترسی به آنها سخت تر است تا شما برای پیدا کردنشان مجبور به دور زدن در قسمت های دیگر شوید.
۵. راهروهایی که مرتب و منظم هستند
وقتی وارد فروشگاه های بزرگ می شوید، راهروهایی را می بینید که با قفسه های محصولات مختلف از هم جدا می شوند. این راهرو ها و قفسه ها طوری تعبیه و ساخته شده اند که هیچ راه انحرافی یا میانبری را برای شما باز نکنند. به این ترتیب شما تمام فروشگاه را می گردید.
۶. نمونه محصولاتی که در معرض دید هستند
فروشگاه های بزرگ برای اینکه توجه شما بیشتر به محصولاتی که می خواهند تبلیغ کنند، جلب شود، آنها را طوری قرار می دهند که خیلی راحت در معرض دید شما باشند و حتی شما زحمت سر تکان دادن هم به خود ندهید. به این ترتیب تبلیغشان برای خرید کارساز می شود.
۷. اقلامی که حجمشان مهم تر از خودشان است
فروشگاه های بزرگی که عزم خود را برای خرید بیشتر شما جزم کرده اند، هیچگاه فروشگاه را پر از اقلامی نمی کنند که دست و پاگیر باشند و راه مشتری را برای تردد راحت ببندند. آنها می دانند که در این صورت شما زودتر عصبی می شوید و کمتر خرید می کنید.
۸. رنگ هایی که گرمی و سردیشان اهمیت دارد
استفاده از رنگ های گرم در نمای بیرونی شما را جذب فروشگاه می کند. وارد فروشگاه که می شوید با دیدن رنگ های سرد و آرامبخش با تامل و آرامش بیشتری خرید می کنید. این همان چیزی است که صاحبان فروشگاه می خواهند.
۹. کالاهای ظاهرا بی اهمیتی که سودآورند
سودآورترین بخش یک فروشگاه بزرگ نه بخش مواد غذایی است و نه قسمت پوشاک، بلکه کالاهایی است که صاحبان فروشگاه در کنار صندوق های پرداخت وجه قرار می دهند. آنها خوب می دانند شما بعد از مدتی که در صف ایستادید، حوصله تان سر می رود و به بررسی اقلام کنار صندوق می پردازید. معمولا نتیجه این بررسی خرید بیشتر است.
اخبار منتخب بانکی دات آی آر:
==================
- ۱۱ رمز موفقیت از زبان بانوی اول فیس بوک – ۱
- گرانقیمت ترین مربیان فوتبال دنیا + عکس
- تاریخچه بزرگترین کافی شاپ زنجیره ای جهان،نماد کارآفرینی!
- ۱۰ کار جالب که اپل می تواند با پولهایش انجام دهد !
- اوباما در بدهی های خود غرق می شود یا در بحران اقتصادی اروپا؟
- وضعیت مسکن در اسرائیل مردم را به خیابان کشاند + عکس
- از سوي رئيسجمهور؛ قانون اصلاح موادى از قانون استخدام نيروى انتظامي ابلاغ شد
- اقدام عجیب و تکاندهنده شیخ اماراتی در جزیره شخصی اش + عکسهای جالب
- چینی ها همین یک تقلب را نکرده بودند + عکس
- کلاه برداری پیامکی جدید!
- شغل دوم فوتبالیست هاي معروف جهان + عكس
- ۶ نکته مهم برای موفقیت در اولین سرمایه گذاری
- مشتریان بانک هم “ستاره دار” می شوند
- وقتی بانک تات مردم را سرکار می گذارد
- جرم محرومیت / ۴ روز است آبمان قطع شده !
- چه کسی خوشبخت تر است ؟
- داره دیر میشه …
- به بهانه جهانی شدن « باغ شاهزاده ماهان»
- خانم ها لطفا وارد نشوند
- رقابت نزدیک بانکها برای کسب رتبه برترین بانک الکترونیک
- مبارزه با بدحجابی به شیوه قرون وسطایی + عکس
- سیاستهای کلی اشتغال ابلاغ شد
- قيمت قبر در امامزاده برابر يك آپارتمان در پايتخت
- چند میگیری اجرا کنی؟
- چرا باید بهترین ها را استخدام کنیم؟
- داستان استخدام امید کردستانی در گوگل + عکس
- ۱۰ لپ تاپ برتر از دیدگاه PC Magazine +عکس
- ۵۰ تومانی در آزمون سربلند شد
- ب ام و خودروهای هنریاش را به نمایش گذاشت + عکسهای جالب
- با ۵ راهکار،مفید کار کنیم نه زیاد!
- پردرآمدترین هنرپیشه های زن هالیوود در سال ۲۰۱۱ + عکس – ۲
- هكرها هم شبكه اجتماعي راهاندازي مي كنند
- چگونه با پس انداز پولدار شویم؟
- آنچه از بقعه امامزاده اسحاق باید بدانید
- افتتاح باجه بانک رفاه در بیمارستان آبان
- پنج مشخصه برتر کارکنان ایده آل
- چرا نام پول ملی مهم است؟+لینک انتخاب نام پول ملی
- پردرآمد ترین هنرپیشه های زن هالیوود در سال ۲۰۱۱ + عکس -۱
- چرا مقامات اسکناس ها را امضا می کنند؟
- ویندوز ۸ عامل رقابت مایکروسافت و اپل میشود
- ماشینی برای فرار از ترافیک + عکس های جالب
- ده راه ساخت و طراحی لوگو
- تصویری / زنان شاغل درسراسر جهان+ توضیحات
- ۵ روش برای ارتقاء فرهنگ دورکاری
- ۱۰۰۰ روز تا پايان عمر ويندوز XP
- طنز/ تعطیلات,گرانی,بنزین,سفربی سفر
- سه تمرین ساده برای برقراری تعادل بین کار و زندگی
- ۱۰ نکته مهم برای ارسال یک ایمیل موثر
- روش های حفاظت از رمز عبور اینترنت بانک
- جایگزینی رمز دوم کارت به جای رمز تلفن بانک رفاه
- سرهنگ بازنشسته با فیس بوک شهرش را تمیز کرد!
- چطور از بورس کالا خرید کنیم؟+توضیحات
- محیط کار و اصولی که باید در آن رعایت کرد
- از پرسنل ۱۰هزار نفری کفش ملی ۷۰۰نفر باقی ماند
- «پول ملی بدون چهار صفر» به تصویب هیات دولت رسید
- تصویری/ وقتی مردم ومسئولان به میراث فرهنگی رحم نمی کنند
- مجلل ترین قطارهای دنیا + عکس های جالب
- با این روش دیگرسرقبوض با همسایه ها دعوا نخواهید کرد
- رموز همسریابی از زبان خانم نماینده
- آیا هدفمند کردن یارانه ها باعث تورم رکودی شده؟