فضای اینترنت که همیشه و همه روزه مورد استفاده کاربران مختلف در سر تا سر دنیا قرار میگیرد اما در این میان برخی از کاربران هستند که بیشتر از فضای اینترنت برای دسترسی به رسانه های اجتماعی استفاده میکنند. رسانه های اجتماعی در حال حاضر برای تبلیغات و معرفی برندها و محصولات نیز استفاده میشوند اما چرا این رسانه های مورد استفاده ی کاربران قرار میگیرد؟ چرا کسب و کارهای گوناگون از اینترنت برای بازاریابی و تبلیغات استفاده میکنند؟
به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر سالانه حدود ۲۸۰۰ بازاریاب برای معرفی و تبلیغات از رسانه های اجتماعی و اینترنت استفاده میکنند این آمار طبق ارزیابی که از میزان استفاده از اینترنت و رسانه های اجتماعی گرفته شده است در اروپا مشخص میکند که سرمایه گذاران بیشتر برای امر تبلیغات از فضای اینترنت استفاده میکنند و چون دسترسی به اینترنت برای همه آسان تر شده بنابراین میتوانند مخاطبان بیشتری داشته باشند.
بازاریابانی که از رسانه های اجتماعی برای تبلیغات در سال گذشته استفاده کردند حدوداً به ۹۲ درصد در اروپا گزارش شده که در مقایسه با سال قبل رشد داشته است خیلی از بازاریابان فضای اینترنت و رسانه های اجتماعی بیشتر از تبلیغات حضوری موثر میدانند خیلی از بازاریابان برای اینکه از فضای پر همهمه و شلوغی ترافیک در امان باشند از تبلیغات آنلاین استفاده میکنند چون هم وسیع تر است و هم سریع تر میتوانند به نتیجه برسند.
در این میان وبلاگ نویسی بسیار اهمیت پیدا کرده است افزایش میزان وبلاگ نویسی در اروپا باعث شده که خیلی از بازاریابان برای خودشان وبلاگی طراحی کنند تا لازم نباشد در دیگر وبلاگ ها معرفی محصول داشته باشند. بازاریابان در این زمینه برای افزایش میزان بازخورد تبلیغات برنامه ریزی انجام میدهند تا با داشتن وبلاگ های گوناگون سریعتر محصول خود را وارد بازار کنند.
در میان چون وبلاگ نویسی رونق بیشتر دارد استفاده از فیس بوک برای تبلیغات روند نزولی داشته است گزارش ها نشان میدهد که حدود ۷ درصد از بازاریابان در اروپا استفاده از فیس بوک را برای تبلیغات کاهش داند و در سال ۲۰۱۴ نیز این میزان کاهش بیشتر شده است. چون کاربران و مخاطبان مختلف خود فضای اینترنت را برای دسترسی وسیع به مطالب مورد نظرشان و سرچ در اینترنت را سریعتر از سرچ در فیس بوک میدانند. در این میان فقط یوتیوب توانسته بیشترین سهم از تبلیغات را به خود اختصاص دهد و پس از وبلاگ نویسی در اولویت دوم قرار بگیرد.
استفاده از گوگل پلاس Google + نیز برای کاربران جذاب است و البته بازاریابان در سر تا سر جهان یا در حال استفاده از این رسانه هستند یا در حال یادگیری برای استفاده از این رسانه ی اجتماعی جهت تبلیغات خود؛ این در حالی است که Google +از امکانات جدیدی که در سال 2014 به آن اضافه میشود خبر داده است.
پادکست ها نیز توانستند ۶ درصد از بازاریابان را جذب خود کنند. با معرفی CarPlay اپل که روی داشبورد خودرو ها نصب میشود امکان پخش اخبار پادکست وجود دارد.
استفاده از اینفوگرافیک و تبلیغات بصری و دیداری در سطح یک شهر ممکن است که تاثیر بهتری روی مخاطبان داشته باشد چون روزانه افراد زیادی در حال تردد در خیابان ها و ایستگاه های اتوبوس و … هستند بنابراین استفاده از تصاویر میتواند تاثیر بهتری روی خوانندگان بگذارد که برای تبلیغات بصری بیشتر باید از خلاقیت به عنوان یک عامل موثر استفاده نمود.
اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:
================
- مدرنترین دستگاه خودپرداز/تصاویر
- یارانه بیکاری؛ نفری ۳۳۳ هزار تومان
- 6 بانك تخلف دارند اصلاح نشوند، برخورد ميكنيم
- استخدام های روز-۴ خرداد ۹۳
- نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری ۴ خرداد ۹۳
- اوراق خرید وام مسکن به نام مردم به کام سپرده گذاران میلیاردی
- 63 درصد معتادان کشور شاغل هستند!
- آغاز ریزش بنزین ۴۰۰ تومانی کارتها
- شگرد جدید سرقت از کارت های بانکی
- رایحه برند سامان رونمایی شد!