ایجاد انرژی مثبت با طراحی محیط کاری

محیط کاری و فضایی که در آن مشغول به کار و فعالیت روزانه هستیم باید از انرژی مثبت و جو دوستانه برخوردار باشد. ساعات زیادی را در محیط کاری مشغول به فعالیت هستیم بنابراین این محیط میتواند تاثیر مثبت یا منفی روی روند کاری ما داشته باشد. طراحی فضای کاری از جهات مختلف اهمیت دارد که یکی از آنها ایجاد انرژی مثبت روی کارمندان است. تحقیقات نشان میدهند که احساسات میتوانند در موفقیت کارمندان و شغل شان اثر گذار باشند بنابراین ایجاد حس خوب و انرژی مثبت در فضای کاری میتواند به موفقیت تیم کاری کمک کند.

 

به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر هر چقدر که کارمندان شادتر، با آرامش بیشتر و با تمرکز زیاد به کار و فعالیت مشغول باشند انعطاف پذیری آنها در برابر چالش ها و مشکلات بیشتر خواهد بود. هر چقدر که احساس خوب در فضای کاری وجود داشته باشد فعالیت های ما اثر گذاری بیشتری دارد اما استرس و یکنواختی و کسلی روی کیفیت کار تاثیر میگذارد. یکی از عواملی هم که میتوان با آن انرژی مثبت ایجاد کرد و یکنواختی را کمتر کرد طراحی فضای کاری است.

 

طراحی یک محیط کاری باید همراه با استفاده از رنگهای زیبا و در عین حال ملایم باشند اما فقط رنگها نیستند که در روحیات کارمندان اثر گذارند بلکه یک محیط کاری خوب باید از تجهیزات خوب هم برخوردار باشد تجهیزاتی که لازمه ی انجام کار و فعالیت روزانه است و بخشی از کار را میتوان با استفاده از آنها سریعتر و راحت تر انجام داد.

برای طراحی فضای کاری علاوه بر استفاده از رنگهای شاد و مثبت نکات دیگری هم هستند که باعث ایجاد نظم و دقت بیشتر در کار میشوند. امکاناتی که یک فضای کاری برای تیم کاری ایجاد میکند میزان اهمیت آن به کارمندان را نشان میدهد. یک فضای کاری خوب باید در درجه ی اول امکانات کافی داشته باشد مثلا یک بخش ورودی برای پذیرایی از میهمانان و مشتریانی که تازه وارد فضای کاری میشوند کمک میکند تا تیم کاری بتواند به خوبی با آنها گفت و گو و صحبت کند.

داشتن یک فضای جداگانه برای تیم کاری که در آن مشغول به فعالیت هستند و طراحی آن با استفاده از جدیدترین ابزارهایی که تکنولوژی برای آسان تر کردن کارها در اختیار ما قرار داده است باعث ایجاد راحتی و آسودگی در انجام کار و فعالیت روزانه میشود.

یک فضای کاری خوب باید از تمام قسمت های مختلف استفاده ی کاربردی داشته باشد یعنی هیچ فضایی نباید خالی بماند و باید از تمام قسمت های مختلف استفاده نمود. مثلا یک بخشی را به جلسات و گفت و گوهای کاری اختصاص دهید. همچنین میتوانید برای قسمتی از فضای کاری که مختص به گفت و گو با مشتریان است یک ویدئو از کنفرانس ها و موفقیت هایی که کسب کردید تهیه کنید و آن را در این قسمت به نمایش بگذارید در این صورت مشتریان در مدت زمانی که منتظر پاسخ گویی هستند میتوانند با دست آوردهای تجاری و موفقیت هایی که شما کسب نمودید آشنا شوند.

البته بخش بندی یک فضای کاری حتما مستلزم داشتن یک محیط کاری خیلی بزرگ نیست بلکه میتوان فضاهای کاری کوچک را نیز بخش بندی کرده و از تمامی قسمت های مختلف آن استفاده نمود. در این صورت کارمندان هم برای هر فعالیتی مثل گفت و گو با مشتریان، جلسات کاری، امور مالی و… به بخش مربوطه مراجعه میکنند و این باعث نظم بیشتر در کار میشود چون انجام همه ی این فعالیت ها در یک بخش باعث آشفتگی کارها میشود اما با بخش بندی میتوان نظم بیشتری به کار داد.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

===============

 

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *