اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۸فروردین ۹۴

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

پلی اکریل ایران

طبق صورت های سال مالی منتهی به ۳۰/۹/۹۳ ؛ شرکت با سرمایه ای حدود ۴۹۱ میلیارد ریال مبلغ (۱.۲۷۷) ریال زیان برای هر سهم شناسایی نموده که معادل ۱۰۲ درصد زیان پیش بینی شده برای این سال می باشد.این درحالی است که در سال ۹۲ ؛ سود هر سهم به مبلغ ۳ ریال بوده است.
فروش شرکت طی این دوره بالغ بر ۱.۸۹۳ میلیارد ریال بوده و موفق به پوشش ۱۰۶ درصدی مبلغ بودجه شده است. تولید به میزان ۳۷.۴ هزار تن بوده که نسبت به سال قبل از آن ۳۱ درصد افت داشته است.در این میان نخ پلی استر بیشترین کاهش را داشته و از ۱۴.۵ هزار تن در سال ۹۲ به ۱.۲ هزار تن در سال ۹۳ تغییر یافته است.۹۶ درصد این میزان در سال ۹۳ به فروش رفته است.قابل توجه است که متوسط نرخ فروش دو محصول گرانول تقویت شده و الیاف اکریلیک که ۴۰ درصد مبلغ فروش را در سال ۹۳ تشکیل داده است در مقایسه با سال ۹۲ ؛ به ترتیب ۱۳ و ۱۵ درصد افت قیمت داشته است که در پی کاهش نرخ جهانی این محصول رخ داده است.بهای تمام شده نیز طی این دوره با کاهش ۲۳ درصدی نسبت به سال قبل از آن به مبلغ ۲.۰۱۱ میلیارد ریال برآورد شده است که در نتیجه آن حاشیه زیان ناخالص شرکت از میزان ۰.۴۶ درصد در سال ۹۲ به میزان ۶ درصد در سال ۹۳ برسد.
درنهایت زیان بیشتری که نسبت به بودجه برای شرکت ؛ شناسایی شده مربوط به افزایش بهای تمام شده و هم چنین تحقق نیافتن درآمدهای غیرعملیاتی شرکت می باشد.

 

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.
به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *