بانکی دات آی آر: اهمیت کسب و کارهای خانوادگی در اقتصاد جهانی غیرقابل انکار است. بیش از دو_سوم تمامی شرکتهای سراسر جهان متعلق به کسب و کارهای خانوادگی بوده، واین کسب و کارها بین 50_80 درصد استخدامها در بیشتر کشورها را بخود اختصاص داده اند.
اما چه خصوصیاتی موجب برجسته تر شدن این کسب و کارها شده است؟
برای یافتن پاسخ این سوال، در آخرین بررسی جهانی, که با همکاری مرکز تجاری خانواده ی کاکس در دانشگاه ایالتی کـِنـِســاو (Kennesaw State University’s Cox Family Enterprise Center ) انجام گرفت، به مطالعه ی دیدگاههای 25 تا از بزرگترین کسب و کارهای خانوادگی درباره ی هریک از 21 بازار اصلی جهانی پرداختیم.
یافته های پژوهش مان چنین است:
• 87% به وضوح مشخص کردند که چه کسی مسئول موفقیت است.
• 70% یک زن را بعنوان مدیرعامل بعدی خود در نظر دارند.
• 90% یک بــُرد ریاستی (هیئـت رئیسه ی چند نفری) دارند.
• 90% برای بحث درخصوص مسائل شرکت, جلسات مرتب میان خانواده یا سهامداران برگزار میکنند.
• 76% در بــِرَند یا نشان تجاری شان به اینکه کسب و کار خانوادگی هستند، اشاره میکنند.
• 81% در فعالیتهای بشردوستانه دخیل میباشند.
• 83% انتظار دارند که مصارف در خصوص امنیت سایبری افزایش یابد.
منبع: Forbes
مترجم: مهرداد دستورانی