نکته اول) شخصی کردن و ارائه ی انتخاب ها
۸۲درصد از مشتریان معتقدند بسیار بهتر بود که برنامه های جوایز، انتخابهای بیشتری را ارائه میکردند. مختصرا اینکه، شما هیچ انتخابی ندارید مگر اینکه انتخاب های بیشتری ارائه دهید._همه انتظار دارند با چند گزینه و انتخاب روبرو شوند. شخصی کردن گزینه ها طبق شناختی که از مشتریان دارید نیز میتواند بسیار خوب باشد. احتمالا خواهید دید که نرخ بازخرید فورا افزایش می یابد.
نکته دوم) دسترسی دیجیتال خود را ارتقا داده و به موبایل روی آورید
امروزه بیشتر جستجوهای اینترنتی از دستگاه های تلفن همراه صورت میپذیرد تا رایانه ها_دلیلی دیگری مبنی بر حرکت ما بسویی دنیای موبایل-محور. همانطور که میدانید، مشتریان مالی نیز تفاوتی ندارند. اما متاسفانه تنها ۲نفر از هر ۱۰ نفر عضو برنامه های تشویقی مالی اعلام کرده اند که میتوانند بصورت آنلاین به جوایز خود دسترسی داشته باشند.
از هر سه مشتری، یکی خرید کالا از تهیه کننده ای غیر از بانک ابتدایی اش را انتخاب میکند. باید توجه داشت که هزینه ی حفظ یک مشتری موجود حدودا ۱۰درصد هزینه ی جذب یک مشتری جدید است. مشتریان امروزی انتظار دارند که بتوانند جوایز خود را بر روی هر دستگاهی،در هر زمانی و تنها یا یک کلیک یا زدن یک دکمه مدیریت کنند.
نکته سوم) جوایز را در دسترس قرار دهید
اطمینان حاصل کنید که جوایزتان بیش از آنچه که می ارزند، دردسرساز و صعب الوصول نباشند. برای فعال و دخیل نگاه داشتن اعضا در برنامه، سعی کنید جوایزی را ارائه دهید اندکی کم ارزش تر اما سهل الوصول در یک قالب زمانی کوتاه باشند. در فکر ساخت یک سامانه ی “امتیازات و پول” باشید تا اعضایی که به خرید جوایز موردعلاقه شان نزدیکند، بتوانند زودتر به خواست شان برسند.
منبع: thefinancialbrand.com
مترجم: مهرداد دستورانی