بانکی دات آی آر: وقتی در گوگل عبارت « منابع برنامهریزی تجاری در امریکا » را جستجو میکنید گوگل صفحات متعددی را نشان میدهد که هیچ کدام حاوی حتی یک وبسایت بانکی نیست.وقتی عبارت « منابع برنامهریزی تجاری در نیوزیلند » را جستجو میکنید بانک ANZ BizHub سومین گزینه یافته شده در صفحه اول جستجوهای گوگل است.اگر قصد دارید فروش آنلاین خود را افزایش دهید رتبه سایت مهمترین نکتهای ست که باید به آن توجه داشته باشید. ANZ BizHub چگونه توانست به چنین رتبهای در نتایج جستجوهای گوگل دست یابد درحالیکه بسیاری نتوانستهاند به چنین جایگاهی برسند؟ محتوا پاسخ این سوال است.انها محتوایی ارائه میدهند که پاسخگوی سوالات بانکداری مشتریان است.
در آوریل 2013 بانک ANZ با شرکت The Small Business Company در زمینه کاربرد استراتژی محتوا آغاز کرد تا بتواند از این طریق از نظر رضایت مشتری و توسعه بانکداری میان رقبا به جایگاه اول برسد.اکنون آن استراتژی به ANZ کمک کرده تا فروش آنلاین خدمات تجاری خود را افزایش دهد.
بن گرین مدیر بازاریابی ANZ میگوید: انها بر این باور بودند که محتوای خوب باعث تمایز انها از رقبا خواهد بود و توجه و رضایت مشتریان را جلب خواهد کرد،بیانگر تخصص و مهارت انها بوده و به توسعه نتایج جستجوهای اینترنتی کمک خواهد کرد.
انها به این دلیل روی محتوا سرمایهگذاری کردند چون چیزی ست که افراد به جستجوی آن میپردازند.به نظر گرین،امروزه مردم به تبلیغات چندان توجه نمیکنند بلکه به دنبال محتوا هستند.افراد انتظار دارند به کمک این محتوا پاسخ سوالاتشان را بیابند و یا بهتر تصمیمگیری کنند.البته منظور این نیست که تبلیغات مفید نیستند اما محتوا به افراد کمک میکند تا به پاسخ سوالاتشان برسند.
گرین میگوید اگرچه هنوز هم روی تبلیغات سرمایهگذاری میکنند اما کاربرد استراتژی محتوا به انها کمک کرد تا ارتباط شفافی با مشتریان داشته باشند و بهتر از نیازهای انها آگاه شوند.مثلاً وقتی مشتری برای یافتن پاسخی با ANZ تماس میگیرد،محتوای جدید آنلاین این فرصت را به کارمند خدمات آنلاین میدهد تا مشتری را بهتر پشتیبانی و راهنمایی کند.
نکاتی که ANZ به واسطه ارائه محتوا به انها دست یافته است:
۱.مشتریان امروزی به دنبال محصولات و راهکارهای آنلاین هستند،شما باید در فضای آنلاین حضور داشته باشید تا به انها سرویس داده و راهنمایی کنید و نیاز مشتریان را برطرف نمایید.
۲.همیشه محتوای خود را به روز رسانی کنید.
۳.از طریق شبکههای اجتماعی،خبرنامهها و توصیه کارمندان برای محتوای خود بازاریابی کنید.
۴.به این فکر کنید که مشتریان به چه چیزی نیاز دارند و انرا برای مشتری فراهم کنید.
۵.ارزیابی،تطبیق،ارزیابی