بانکی دات آی آر: تلفنهای هوشمند میتوانند اطلاعات موثقی درباره ی مکانی که در آن قرار دارند و پیرامون آن به کاربر ارائه دهند. بسیاری از فعالان اقتصادی این توانایی را فرصتی بزرگ برای تبلیغ و فروش میدانند.
اما استفاده از خدمات مکان_محور (Location-Based) در بسیاری از کشورهای توسعه یافته نیز کماکان در آغاز راه است. برای مثال در آمریکا تنها 16درصد از کاربران تلفن های هوشمند از خدمات مکان_محور برای یافتن کسب و کارها و خدمات محلی استفاده میکنند.
اما در یونان، روسیه و مکزیک مردم بصورت گسترده تری از این خدمات استفاده میکنند. نکته ی جال توجه اینست که میزان کاربرانی که به جستجوی محلی کسب و کارها و خدمات میپردازند ارتباط مستقیمی با میزان افرادی که از تلفن هوشمند برای جهت یابی و موقعیت یابی استفاده میکنند، دارد.
شکل زیر استفاده از خدمات مکان_محور در تلفن های هوشمند را نشان میدهد:
منبع: Statista
مترجم: مهرداد دستورانی