مشارکت با کلاهبرداران، ناخواسته اما کاملاً مقصر

رئیس پلیس فتا استان مرکزی از کشف پرونده‌ یک‌میلیاردی برداشت غیرمجاز اینترنتی توسط کارشناسان مرکز مبارزه با جرائم سایبری این پلیس خبر داد.


پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ دوم فرهاد شاطری، رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه شاکی اراکی به مجموعه پلیس فتا و ارائه شکوائیه‌ای مبنی بر برداشت یک میلیارد ریالی غیرمجاز اینترنتی صورت گرفته، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.


این مقام مسئول افزود: شاکی در اظهارات ابتدایی خود بیان داشت که نرم‌افزار بانکی خود را از منابع نامعتبر دانلود و نصب‌کرده است و اطلاعات حساب بانکی و شخصی خود را در این نرم‌افزار وارد نموده است که در ادامه مجرمان سایبری از این همکاری نادانسته کمال سوءاستفاده را داشته و با انتقال یک میلیارد ریال حساب بانکی وی را خالی نموده‌اند.


سرهنگ شاطری بیان کرد: به گواه کارشناسان پلیس، طی بررسی‌های به‌عمل‌آمده نرم‌افزار مخرب نصب‌شده بر روی تلفن همراه شاکی به پیامک‌های بانکی وی دسترسی گرفته و انتقال وجه با مشارکت نادانسته شاکی صورت گرفته است که در اینجا متأسفانه علی‌رغم هشدارهای پلیس فتا، در سرقت صورت گرفته کاملاً مقصر بوده است.


وی افزود: با رصد حساب‌های بانکی و استفاده از سامانه‌های تحت اختیار پلیس، در سریع‌ترین زمان ممکن سرنخ‌هایی از متهم اصلی پرونده به دست آمد و با توجه به‌سرعت عمل کارشناسان پلیس، پیش از پول‌شویی متهمین در حساب بانکی مقصد مسدود و پس از گزارش به مقام قضایی و اخذ مجوزهای لازم به شاکی اراکی بازگردانده شد.


اين مقام انتظامي بیان داشت: یکی از شایع‌ترین دلایل آلوده شدن دستگاه‌های کاربران به بدافزار، دانلود نرم‌افزارها از منابع نامعتبر است، بنابراین نرم‌افزارها را تنها از فروشگاه‌های نرم‌افزاری معتبر دانلود نموده و هرگز در شبکه‌های اجتماعی و صفحات وب اقدام به دانلود نرم‌افزار نکنید و در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره 09630 در ارتباط باشید.


منبع

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35584

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *