تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۸ دی و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 29 دی 1393 ، 10:28

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق پیش بینی شروع بازار متعادل با گرایشی مثبت بخصوص در گروه پتروشیمی و تعادل قیمتی در گروه سیمانی (حتی نوسانات مثبت) دنبال گردید اما با گذشت زمان دادوستدها و افزایش عرضه ها شاهد چیرگی فروشندگان و عقب نشینی محسوس خریداران و در نتیجه افت مجدد قیمت و تشکیل صف های فروش در اکثر گروه ها و نمادها بودیم.

برخلاف رشد شاخص کل به دلیل معاملات مثبت فارس و تاپیکو و شپدیس شاهد افت و ریزش قیمت های اکثر گروه ها و نمادها و کاهش حجم دادوستدها در بازار سرمایه بودیم.

با توجه به نفت 72 دلاری بودجه که طبق مصاحبه های دولتمردان بخصوص وزیر اقتصاد باید تعدیل شود (در حدود 50 دلار) و شرایط سخت تحریم ها و رکود نفس گیر تمامی صنایع و کل اقتصاد کشور به نظر با ماه های سختی در کل اقتصاد و بازار سرمایه مواجه می باشیم.

تداوم ارسال گزارشات 9 ماهه و این بار گزارش ضعیف سرمایه گذاری نفت و اعلام زیان 14 ریالی و در نتیجه اعمال فشار فروش بر گروه تجهیزاتی، تعدیل منفی حدود 50% فنوال و پوشش بسیار عالی کی بی سی (105% در 9ماه) علی رغم بودجه ای محافظانه، تعدیل مثبت اندک سیمان بهبهان از رخدادهای مهم امروز بود.

به نظر با توجه به بحران املاک جهانی بخصوص در کشور چین (احداث شهرک هایی با امکانات رفاهی کامل اما خالی از سکنه و معروف به شهرهای مردگان) و احتمال گسترش آن به دیگر کشورها بخصوص منطقه اروپا با واحد پولی یورو و همچنین  کاهش قیمت نفت شرایط سختی را برای برخی کشورهای جهان به دنبال خواهد داشت.

به همین دلیل شاهد افزایش روز افزون خرید طلای جهانی و رشد قیمت هستیم. با توجه به موارد مذکور، خرید و فروش دارایی هایی با نقد شوندگی پایین و همچنین پر ریسک و مرتبط با قیمت های جهانی در بازار سرمایه توصیه نمی شود. برای فردا بازاری متعادل با گرایشی منفی در اکثر گروه ها و نوسانات مثبت در برخی گروه ها همچون گروه ساختمانی و سیمانی پیش بینی میشود.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۸دی ماه ۹۳
تحلیل تکنیکال نماد بانک گردشگری ◄

مطالب مرتبط
بنر