تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۴ بهمن و پیش‌بینی بازار فردا

يكشنبه ، 5 بهمن 1393 ، 09:26

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

خروج بانک تجارت و کشتیرانی از تحریم های اروپا با رای دادگاه عمومی اتحادیه اروپا شروعی مثبت همراه با صف خرید پرحجم برای بانک تجارت و برخی نمادهای بانکی را در پی داشت که جو مثبت هر چند ناچیز به بقیه بازار القا نمود.

 

گروه خودرویی نیز شروعی مثبت داشتند و همانطور که در گزارش چهارشنبه عنوان شود شروعی مثبت در بازار داشتیم اما خیلی کوتاه بود و با افزایش عرضه ها و نبود خریداران واقعی و پرقدرت مجددا ریزش قیمت ها در اکثر گروه ها و در نتیجه جو منفی را در کل بازار شاهد بودیم.

 

اما متاسفانه در اواخر بازار با جابجایی بلوک های مثبت در نماد هلدینگ خلیج فارس مجددا بر خلاف بازار منفی امروز، رشد شاخص کل را نظاره گر بودیم. در بازارهای جهانی اعلام رسمی مرگ پادشاه عربستان رشد بسیار کوتاهی در قیمت نفت ایجاد نمود اما در ادامه دادوستدها مجددا گارد نزولی پیدا کرد که ضعف در تقاضا و افت بیشتر قیمت ها را تداعی می نماید.

 

حجم دادوستدها به اندازه ای کاهش و عمق معاملات تا حدی کم شده که واقعا برای بازار شرایط دشواری را ایجاد نموده اما صرفا بر حسب نوع معاملات و جمع آوری مکرر صف فروش و درصدهای منفی برخی نمادها، به احتمال زیاد فردا نیز شروع بازاری مثبت با صف های خرید را نظاره گر باشیم با این تفاوت که احتمالا تا اواخر بازار نیز جو مثبت ادامه داشته باشد.

 

در ادامه ارائه گزارشات 9ماهه به تعدیل مثبت سنگین حکشتی(33%)، 17%منفی حفاری، تعدیل 50%منفی قند اصفهان، 37%منفی کگاز، 33%منفی آسیا، 3%مثبت البرز،  186%مثبت و سنگین کبافق، 17%منفی سکرد، 11%مثبت سفانو و گزارش مناسب و پوشش خوب89% سیمان ارومیه، 20%منفی شکربن، پوشش88%جم، 146%مثبت ختراک و پوشش های مناسب اکثر قطعه سازان (اما همچنان هزینه های مالی بالا در این گروه)، رشد13%سود پاکشو، و در انتها طبق وعده گزارشات قبلی تعدیل مثبت21%فاذر را نظاره گر بودیم. قطعا با توجه به رکود سنگین چند ماه اخیر و احتمالا ادامه طی ماه های پیش رو و با توجه به وجود ریسک عدم توافق هسته ای، اکثر بودجه شرکت ها محتاطانه بسته شده اما باید همچنان از سهام با p/e بالا و در نتیجه ریسک به مراتب بالاتر تا جای امکان دوری نمود و خرید پله ای و بدون شتاب و با تامل فراوان از شرکت هایی با p/e حدود3 با دید میان مدتی را در دستور کار قرار داد.

 

 

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه‌های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۴ بهمن ۹۳
اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱بهمن ماه ۹۳ ◄

مطالب مرتبط
بنر