اطلاعیه‌های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۴ بهمن ۹۳

يكشنبه ، 5 بهمن 1393 ، 09:33

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

ریخته گری تراکتورسازی ایران

 

طبق آخرین پیش بینی که شرکت برای سال مالی 93 منتشر نموده است ؛ سود هر سهم خود را با سرمایه ای معادل 213 میلیارد ریال به مبلغ 254 ریال اعلام نموده که در مقایسه با پیش بینی قبل 147 درصد تعدیل مثبت داشته است.هم چنین طی دوره 9 ماهه منتهی به 30/9/93 ؛ حدود 65 درصد این رقم را پوشش داده است.سود تقسیمی پیشنهادی برای سال 93 به مبلغ 103 ریال به ازای هر سهم می باشد.

فروش شرکت بالغ بر 1.923 میلیارد ریال پیش بینی شده که نسبت به بودجه قبل با 2 درصد رشد همراه شده است.این رشد ناشی از افزایش نرخ فروش و تعدیل آن می باشد.طی دوره 9 ماهه فروش به مبلغ 1.360 میلیارد ریال بوده که 83 درصد آن داخلی و مابقی از محل صادرات حاصل شده است.از صادرات مبلغ 7 میلیون یورو حاصل شده که با نرخ 34.000 ریال به ازای هر یورو تسعیر گردیده است.گفتنی است از میزان 50 هزار تن قطعاتی که شرکت انتظار دارد تا پایان سال به فروش برساند ؛ فروش مقدار 35 هزار تن در دوره 9 ماهه محقق شده است.بهای تمام شده نیز با 2 درصد کاهش نسبت به بودجه قبل به مبلغ 1.705 میلیارد ریال برآورد شده است.طی دوره 9 ماهه جهت خرید مواد اولیه از خارج مبلغ 4 میلیون یورو هزینه شده که با نرخ 34.000 ریال به ازای هر یورو تسعیر شده است.بدین ترتیب حاشیه سود ناخالص شرکت از میزان 8 درصد در بودجه قبل به میزان 11 درصد در بودجه فعلی رسیده است.

در این میان هزینه های اداری 32 درصد نسبت به بودجه قبل افزایش یافته و به مبلغ 110 میلیارد ریال درنظرگرفته شده است از طرف دیگر هزینه های مالی 19 درصد با توجه به عملکرد 9 ماهه کاهش یافته و به مبلغ 33 میلیارد ریال رسیده است.

درنهایت می توان اشاره کرد که تعدیل مثبت شرکت به جهت افزایش نرخ های فروش ، کاهش بهای تمام شده و هزینه های مالی رخ داده است.

 

صنایع آذر آب

 

صنایع آذر آب در پیش بینی جدید ؛ سود هر سهم خود را با سرمایه ای معادل 1.000 میلیارد ریال به مبلغ 308 ریال اعلام نموده که در مقایسه با پیش بینی قبل 21 درصد تعدیل مثبت داشته است.

در این میان فروش شرکت 22 درصد افت را نسبت به بودجه قبل داشته ؛ هم چنین  بهای تمام شده 30 درصد کاهش یافته است.این کاهش با توجه به عملکرد 9 ماهه شرکت و عدم تامین به موقع مواد و تجهیزات خارجی و اجرایی نشدن بخشی از قراردادها رخ داده است.درنتیجه آن حاشیه سود ناخالص شرکت از میزان 16 درصد در بودجه قبل به میزان 24 درصد در بودجه فعلی رسیده است و تعدیل مثبت شرکت نیز به همین جهت می باشد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد بانک ایران زمین
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۴ بهمن و پیش‌بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر