تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۵ بهمن و پیش‌بینی بازار فردا

دوشنبه ، 6 بهمن 1393 ، 10:06

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق پیش بینی شروع بازار در اکثر نمادها و گروه ها پرتقاضا و مثبت دنبال گردید و با کمترین حجم و افزایش اندک تقاضا ، اکثر نمادها به درصدهای مثبت و حتی صف خرید گرایدند که خود از نبود فروشنده قوی در قیمت های حال حاضر حکایت دارد.

اما با گذشت زمان دادوستدها شاهد افزایش حجم معاملات و عرضه های مکرر صف های خرید بودیم که متاسفانه برخی حقوقی ها مجددا عرضه کننده های این روز های سخت بازار سرمایه هستند که به صندوق رضوی عرضه کننده پرتعداد بانک تجارت، فروشنده های پایان ناپذیر بانک صادرات و همچنین حقوقی هایی همچون مهرآیندگان وبیمه ایران و مجموعه تامین اجتماعی (بخصوص صبا تامین) می توان اشاره نمود که واقعا بعد از ریزش های نفس گیر یک سال اخیر چنین رویکردی جای تامل  دارد.

البته جلسه دیروز رئیس جدید سازمان بورس با برخی حقوقی ها نیزبه جو مثبت بازار امروز و در نهایت بسته شدن مثبت اکثر گروه ها و نمادها کمک نمود ولی همچنان برای استمرار روز های سبز و رشد بازار سرمایه دلیل کافی نمی باشد و پیش بینی میشود فردا برخلاف امروز بازاری قرمز رنگ و ادامه ریزش های قیمت ها را نظاره گر باشیم. البته در گروه ها و نمادهایی با p/e در محدوده 3 ریزش های کمتر و یا حتی بصورت رکود و در نمادهایی با p/e بالاتر ریزش قیمتی قطعا با شتاب بیشتری همراه خواهد بود.

از رخدادهای مهم امروز تعدیل سنگین مثبت102% لیزینگ رایان سایپا و در کمال تعجب صف فروش آن، و تعدیل منفی27%فخوز و 23% منفی پسهند، 13% منفی کروی می توان اشاره نمود.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه‌های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۵ بهمن ۹۳
تحلیل تکنیکال نماد بانک ایران زمین ◄

مطالب مرتبط
بنر