تمام احراز هویت‌های دریافت کد بورسی از فردا غیرحضوری انجام می‌شود

سه شنبه ، 16 ارديبهشت 1399 ، 14:26

وزیر اقتصاد گفت: طبق مصوبه شورای عالی بورس به دلیل ازدحام در دفاتر پیشخوان دولت، احراز هویت تمامی افرادی که می‌خواهند کد بورسی دریافت کنند، به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام می‌شود.

به گزارش بانکی به نقل از تجارت‌نیوز، فرهاد دژپسند در حاشیه شورای عالی بورس گفت: طبق مصوبه‌های امروز شورای عالی بورس از فردا، تمام مراجعات حضوری برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت به دلیل رعایت عدم فاصله‌گذاری اجتماعی لغو می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل ازدحام و شلوغی زیاد در دفاتر پیشخوان دولت؛ امروز مصوب شد تا احراز هویت تمامی افرادی که می‌خواهند کد بورسی دریافت کنند، به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام شود.

دژپسند گفت: مصوبه دومی که امروز در شورای عالی بورس به تصویب رسید، این بود که هرگونه نقل و انتقال وکالتی سهام عدالت ممنوع است و این مصوبه به سازمان اسناد کشور هم ابلاغ شده تا آنها هم، به تمام شهرستان‌ها و استان‌ها ابلاغ کنند.

وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص اختلال نرم‌افزاری بورس هم گفت: امروز به سرعت این مشکل حل شد و جای نگرانی نیست.

وی در خصوص تکانه‌های شدید بازار بورس هم گفت: بازار بورس در مقابل بازارهای دیگر یک بازار ریسکی است و ما بارها توصیه کردیم تا کسانی که تازه وارد هستند، حتما با مشاوره به سراغ معامله بروند.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: اگر کسی تخصص لازم را در این رابطه ندارد می‌تواند از کارگزاری‌ها کمک بگیرد؛ چرا که در خرید و فروش و معاملات آن کار بسیار حساسی است و مثل معاملات دیگری نیست که فورا به نتیجه خاص برسد.

وی در پایان گفت: نتیجه‌گیری در بازار سرمایه نیازمند یک دوره زمانی است و این بازار افت و خیز زیاد دارد.

► در دوران کرونا چگونه سهام بخریم؟
استقبال از پذیره نویسی صندوق های سرمایه گذاری در بانک تجارت ◄

مطالب مرتبط
بنر