ورود شاخص بورس به کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد

دوشنبه ، 30 تیر 1399 ، 14:21
شاخص بورس امروز برای نخستین بار وارد کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد شد.

به گزارش بانکی به نقل از ایسنا، معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۵۹ هزار و ۷۷۰ واحد رشد به رقم یک میلیون و ۹۲۴ هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۱۱ هزار و ۲۷۲ واحد صعود رقم ۵۱۲ هزار و ۴۶۹ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۹۰ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال انجام دادند.

پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پارس خودرو، ایران خودرو، سرمایه‌ گذاری گروه توسعه ملی و معدنی و صنعتی گلگهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند و گلوکزان، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌ گذاری غدیر، گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و گروه دارویی برکت نمادهای پربیننده این بازار بودند.

شاخص کل فرابورس نیز ۳۹۵ واحد رشد و رقم ۱۹ هزار و ۷۱۷ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۸۸۹ هزار معامله به ارزش ۶۹ هزار و ۵۶۲ میلیارد ریال انجام دادند. سنگ آهن گوهرزمین، سهامی ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، فولاد هرمزگان جنوب و سرمایه‌ گذاری صباتامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

لیست نمادهای پربیننده این بازار هم از صنایع ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، هتل پارسیان کوثر اصفهان، سیمان لار سبزوار، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، س. توسعه و عمران استان کرمان و صنایع ماشین‌های اداری ایران تشکیل شده‌اند.


► یک عرضه اولیه در راه است
فروش سهام عدالت افراد زیر ۱۸ سال چگونه است؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر