کدام اپلیکیشن‌ها برای تحلیل بورس مناسب‌تر‌ هستند

شنبه ، 12 مهر 1399 ، 13:44
اپلیکیشن‌های بورسی با ماهیت انتشار خبر، تحلیل بازار سرمایه، آموزش و ارائه قیمت لحظه‌ای سهام‌ بورسی، ارز‌های دیجیتال و… که برای افزایش آگاهی و درک بهتر از شرایط بازار‌های سرمایه ایجاد شده‌اند، با اطلاعتی که در اختیار کاربر می‌گذارند آگاهی و با اطمینان سرمایه‌گذاری کردن در بازار‌های سرمایه را برای کاربران فراهم کرده‌اند. در این گزارش چهار اپلیکیشن سیگنال، سهام یاب، ره‌آورد ۳۶۵ و چشم بورس که کاربران می‌توانند برای رصد بازار، تحلیل و مطلع شدن از خبر‌های روز و لحظه‌ای از آن‌ها استفاده کنند مورد بررسی قرار گرفته است.

سیگنال

اپلیکیشن سیگنال جامع‌ترین برنامه از نظر دسترسی به اطلاعات بازار سرمایه است؛ که برای کاربر امکان مشاهده اطلاعات کامل تمام شرکت‌های حاضر در بورس را فراهم کرده است. در این برنامه امکان بررسی اطلاعات بازار‌های جهانی، ارز‌های دیجیتال، صندوق‌ها، طلا و ارز، اوراق مشتقه، کالا و انرژی، اوراق بدهی نیز وجود دارد. در برنامه سیگنال امکان ثبت‌‌‌نام و احراز هویت سجام وجود دارد. در این برنامه آموزش سرمایه‌گذاری در بورس، مطالعه و شناخت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و همه چیز درباره ارز‌ به صورت فیلم و متن در اختیار کاربر گذاشته شده است. در بخش تحلیل گزارش‌ها و تحلیل‌های انجام شده مربوط به سه بخش بورس ایران، بازار جهانی و ارز دیجیتال هستند. در بخش اخبار، خبر‌های مربوط به این صنعت منتشر می‌شود که عموماً اخبار منتشر شده از دو خبرگزاری تابناک و خبر آنلاین هستند. در بخش ویدیو در اپلیکیشن سیگنال دو نوع فیلم با محوریت تحلیلی و خبری منتشر می‌شود که کاربر می‌تواند از این فیلم‌ها رایگان استفاده کند. بخش دیده‌بان برای افزودن نماد ‌شرکت‌ها و رمز‌ارز‌ها طراحی شده است که با اضافه کردن‌ آنها می‌توان از سه بخش کلیات، تحلیل و اخبار و کدال آگاه شد. در بخش کلیات می‌توان نمودار قیمت، حجم صف خرید و فروش و… را مشاهده کرد. بخش تحلیل و اخبار شامل بهترین و بروز‌ترین ‌تحلیل‌ها و خبر‌ها است دسترسی داشت و در بخش سوم کدال را مشاهده کرد. در قسمت دیده‌بان می‌توان به صورت پیشرفته به تمام اطلاعات لازم دسترسی داشت و سابقه نماد‌ها را مورد بررسی قرار داد.

سهام یاب

در اپلیکیشن سهام ‌یاب می‌توان اطلاعات بازار را رصد کرد. در بخش توئیت این برنامه نظر دیگر کاربران منتشر می‌شود و کاربران می‌توانند نظر و حرف خود را با صراحت برای دیگران بیان کنند و به اشتراک بگذارند و به توئیت دیگر کاربران نظر خودشان را بیان کنند. در بخش دیده‌بان می‌توان نماد مورد نظر را به بخش دیده‌بان من اضافه کرد و اطلاعاتی درباره نماد شرکت‌ها بدست آورد. به طور مثال می‌توان مقدار صف خرید و فروش، حجم معاملات، ارزش معاملات،EPS ، P/E، اطلاعیه‌ها، پیام ناظر و سهامداران شرکت را مشاهده کرد. در بخش اطلاعات بازار نماد‌هایی با بیش‌ترین تاثیر بر شاخص، بیشترین معاملات، بیشترین معاملات حقیقی، بیشترین معاملات حقوقی و انس‌های جهانی را به کاربر ارائه می‌کند. برای معاملات آنلاین در این اپلیکیشن نیاز به کد کارگزاری تدبیرگران فردا است تا بتوان از بخش معاملات آنلاین سهام را به وسیله کارگزاری تدبیرگران فردا خرید و فروش کرد.


ره‌آورد ۳۶۵

در اپلیکیشن ره‌آورد ۳۶۵ می‌توان شاخص‌های کل بورس، کل فرابورس، کل هم‌وزن و صنعت را به صورت نموداری، عددی و درصدی مشاهده کرد. در این برنامه می‌توان پنج نماد که بیشترین افزایش و کاهش مالکیت حقوقی، بیشترین حجم عرضه و تقاضا، بیشترین تأثیر مثبت و منفی بر شاخص کل، بیشترین ارزش معاملات، بیشترین حجم معامله که در روز معاملاتی داشته‌اند را مشاهده کرد. از بخش سایر در قسمت بولتن‌ها می‌توان گزارش‌های مربوطه را مشاهده و مطالعه کرد. در همین بخش در قسمت آموزش‌ها فیلم‌های آموزشی تهیه شده است که کاربر می‌تواند رایگان از این فیلم‌ها استفاده کند و سطح علمی خود را افزایش دهد. در بخش گفت‌وگو‌ی برنامه می‌توان نظر خود را با صراحت بیان و از دیگر کاربران سوال پرسید و نظرات دیگر کاربران را رصد و به آن‌ها پاسخ داد. در بخش اخبار، خبر‌های روز و لحظه‌ای از تغییرات و اتفاقات افتاده با سرعت منتشر می‌شوند که کاربر می‌تواند با مطالعه آن‌ها از اخبار و اتفاقات افتاده باخبر شود و همواره سطح اطلاعاتی خود را به‌روز نگه دارد. در بخش دیده‌بان این برنامه در نسخه رایگان می‌توان حداکثر ۵ نماد را به دیده‌بان اضافه کرد و نمودار و دیگر اطلاعات مربوطه به سهام شرکتی را مورد بررسی قرار داد؛ اما برای افزایش نماد‌ها به بیش از ۵ نماد باید نسخه پیشرفته را خریداری کرد.



چشم بورس

در برنامه چشم بورس کاربر در قسمت واچ لیست (دیده‌بان) می‌تواند حداکثر ۲۰ نماد را به دیدبانش در نسخه رایگان اضافه کند و از اخبار و اطلاعیه‌های لحظه‌ای شرکت خبردار شد. در قسمت فیلتر‌ها پانزده‌ نمادی که بیشترین ورود و خروج نقدینگی، صف خرید و فروش، حجم مشکوک کم و زیاد، بیشترین و کمترین بازدهی هفتگی، ماهیانه و سه‌ماهه شرکت‌ها، بیشترین جابه‌جایی حقیقی به حقوقی و بالعکس وجود دارد که کاربر می‌تواند از این گزینه‌ها رایگان استفاده کند. در قسمت‌ هشدار‌‌ها در نسخه رایگان می‌توان حداکثر ۲۰ هشدار برای خود ایجاد کرد که برنامه برای شما با یک خبر یا اتفاق جدید هشدار ارسال کند. در قسمت مدیریت منابع اخبار و گزارش‌های کار شده از سوی رسانه‌های بورسی مانند اخبار سایت بورس تهران، اقتصاد آنلاین، فارس نیوز و… را مجزا و به صورت دسته‌‌بندی شده در اختیار کاربر گذاشته تا کاربر از خبر‌های منتشرشده مطلع شود. به کاربر پس از انتشار خبر‌ها از سوی خبرگزاری مورد نظر نوتفیکیشن ارسال می‌کند تا کاربر را با خبر کند. در فهرست تگ‌ها می‌توان تگ‌هایی چون افزایش سرمایه، بازار، دلار و ارز، شاخص کل، مجامع شرکت‌ها و نماد‌ها و… را افزود و از اخبار منتشر شده با محوریت مورد نظر مطلع شد.


► هنگام ریزش یا سقوط بورس چه کنیم؟
جلوی دستکاری معاملات در کدهای اشخاص حقیقی گرفته شود/ فعلا هیچ گونه اعتمادی در بازار نیست ◄

مطالب مرتبط
بنر