سرمایه‌گذار معروف سهامش را فروخت!

چهارشنبه ، 26 مرداد 1401 ، 15:45
مایکل بری (Michael Burry)، سرمایه‌گذار معروفی که حباب مسکن در سال ۲۰۰۸ را به درستی پیش‌بینی کرده بود، تقریباً تمام سهام موجود در پرتفوی خود را در طول سه ماهه دوم فروخته است. این موضوع نشان می‌دهد که ممکن است یک هرج و مرج شدید برای بازارهای سهام و کریپتو در پیش باشد.

بر اساس اسنادی که به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) آمریکا ارسال شده، بری حدود ۲۹۲ میلیون دلار از سهام شرکت‌هایی مانند اپل، متا و غول داروسازی Bristol-Myers Squibb را فروخته و فقط سهام اندکی مربوط به یک شرکت خصوصی را نگه داشته است.

از آن‌جایی که بازار رمزارزها همبستگی قوی‌ای با بازار سهام دارد – به ویژه در رابطه با رویدادهای کلان اقتصادی مانند افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و درگیری روسیه و اوکراین – چشم‌انداز نزولی بری در مورد بازار سهام، ممکن است یک علامت هشدار برای ارزهای دیجیتال نیز باشد.

با این حال، ماتی گرینسپن (Mati Greenspan)، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت Quantum Economics، می‌گوید که پیش‌بینی زمان و شدت سقوط یک بازار تقریباً غیرممکن است:

پیش‌بینی سقوط سهام بسیار شبیه پیش‌بینی یک زلزله است. می‌دانی که هر چند وقت یکبار اتفاق می‌افتد، اما هرگز نمی‌توانی دقیقاً بگویی که چه زمانی یا چقدر شدید خواهد بود.

در اوایل این ماه، بری به سرمایه‌گذاران هشدار داده بود که علی‌رغم رشد اخیر بازارهای کریپتو و سهام، زمستان در راه است. او به افزایش ۴۰ میلیارد دلاری نرخ وام مصرف‌کننده در ایالات متحده در مقایسه با میانگین تاریخی ۲۸ میلیارد دلاری آن، به عنوان دلایل این امر اشاره کرد.


► پائیز، زمان واریز اولین مرحله سود 2 میلیونی سهام عدالت
بیمه ملت یک ماه فرصت دارد تا ابهامات مورد نظر بورس را رفع کند ◄

مطالب مرتبط
بنر