تسهیلات الکترونیکی عدالت را در پرداخت وام برقرار می‌کند

چهارشنبه ، 20 مهر 1401 ، 11:34

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: با پرداخت الکترونیکی تسهیلات شاهد برقراری هرچه بیشتر عدالت در پرداخت تسهیلات به افراد خواهیم بود.


حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، با اشاره به برنامه بانک مرکزی برای الکترونیکی شدن فرآیند پرداخت وام در بانک‌ها گفت: الکترونیکی شدن فرآیند پرداخت وام به افراد جلوی رفتار‌های سلیقه‌ای در این حوزه را می‌گیرد. وی افزود: از سوی دیگر الکترونیکی شدن فرایند پرداخت وام باعث برقراری هرچه بیشتر عدالت در پرداخت وام به افراد می‌شود.


نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اقدام بانک مرکزی در بارگذاری اطلاعات بانکی افراد در پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک اظهار داشت: این قبیل اقدامات بانک مرکزی گامی مهم در ایجاد شفافیت در نظام بانکی کشور است.


سلیمی خاطرنشان کرد: بارگذاری اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی و چک‌های برگشتی افراد و نیز اطلاعات حساب‌های مسدود شده افراد به خاطر چک‌های برگشتی باعث می‌شود تا مفاسد در این حوزه از جمله پولشویی گرفته شود.


براساس این گزارش، بانک مرکزی به بانک‌ها فرصت داده تا اردیبهشت سال آینده تمام فرآیند پرداخت تسهیلات به افراد را از طریق سیستمی و به صورت الکترونیکی انجام دهند. همچنین بانک مرکزی در اقدامی اطلاعات بانکی افراد در مورد حساب‌های آن‌ها و همین‌طور اطلاعات مربوط به چک‌های برگشتی و حساب‌های مسدود شده به خاطر چک‌های برگشتی را در پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک بارگذاری کرده است.

► سیگنال رییس کل بانک مرکزی برای بازار ارز
عرضه اولیه تپسی در فرابورس ◄

مطالب مرتبط
بنر