سه راه کسب درآمد بانکها از استراتژی بازاریابی محتوا(بخش پایانی)

پنجشنبه ، 14 آبان 1394 ، 09:13

 

بانکی دات آی آر: بازاریابان هوشمند محتوایی خلق میکنند که توجه مردم را جلب کند، و این کار را از راههای مرتبط با برنامه استراتژیک سازمانی خود، انجام میدهند. اما یک سوال بزرگ باقی میماند: یک بازاریاب مالی چگونه می تواند  از یک استراتژی محتوای رسانه ی اجتماعی،  کسب درآمد کند؟

در اینجا سه راهی که بانک ها از طریق ان می توانند از یک استراتژی بلند مدت بازاریابی محتوا سودببرند را، معرفی میکنیم:
1)فروش محتوای_متقابل از بانکداری آنلاین
امروزه، بانک ها ده ها هزار نفر ارباب رجوع دارند که به بانکداری آنلاین با آنها میپردازند. چه تی دی بانک(TD Bank)  باشد یا بانک میسوری(Bank of Missouri)، این پدیده ی بانکداری آنلاین همه گیر شده است. این روند فرصت هایی مناسب برای فروش متقابل برای بازاریابان بانک پدید میآورد، اما در عین حال، یافتن راهی برای تغییر وضعیت این ترافیک پرسود(از بازدید به خرید) و جستجوی دیگر کارکردها در وب سایت های بانک ها، چالشی بزرگ بنظر میرسد.
داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوا می تواند به تقابل با این چالش کمک کند. مصرف کنندگان در نادیده گرفتن پیام های فروش کلیشه ای مانند "سـَـری به سی دی های طلایی ما بزنید" بسیار  خوب عمل میکنند؛ اما آنها نمی توانند تصاویر تاثیرگذار با داستان های جالب را نادیده بگیرند.
قرار دادن یک خوراک وبلاگ خوش طرح در نزدیکی ورودی بانکداری آنلاین تان می تواند شانس سوق دادن ترافیک به وبلاگ تان را افزایش دهد. اگر شما می توانید مصرف کنندگان خود را مشتاق به خواندن پست های تان نگه دارید، شما در راه ساخت رابطه ای محکم با آنها گام برمیدارید. یک محاسبه ی ساده ی ریاضی نشان می دهد که اگر شما در ماه بیست هزار بازدید کننده منحصر به فرد برای بانکداری آنلاین داشته باشید، 10درصد از حرکات میان-محتوایی (از یک محتوا به محتوایی دیگر) حدود 2000نفر را به وبلاگ شما خواهد کشاند. (من مدت کوتاهی از این راه کسب درآمد میکردم).

2) محتوای قدرتمند تغییروضعیت را در هر جایی ممکن میکند
یک استراتژی بازاریابی مستحکم به افزایش نرخ تغییروضعیت در اقدامات بازاریابی سنتی شما، کمک میکند. هنگامی که مشتریان تان نام تجاری شما را دوست داشته باشند، پاسخ بسیار بهتری به تبلیغ خواهند داد.

3) از وبلاگ تان به عنوان یک کانال فروش استفاده کنید
بانکها بخش اعظمی  از بودجه بازاریابی آنلاین خود را صرف PPC (پرداخت به ازای کلیک)، شبکه محتوای گوگل، تبلیغات بر روی وب سایت های محبوب (شبکه های نمایشی)، و دیگر اَشکال بازاریابی آنلاین میکنند. اما آنها به ندرت زمان، پول و انرژی صرف تبلیغاتی که میتواند (به طور موثرتر) در وب سایت و یا وبلاگ شان انجام گیرد، میکنند.
در اینجاست که استراتژی قدرتمند  بازاریابی محتوای شما به واقع کار میکند. شما پول قابل توجهی را جهت تبلیغات در رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجو بر اساس ترافیکی که این سایتها ایجاد میکنند، صرف میکنید؛ و خوشبختانه این فرصت را  دارید که این ترافیک را به مشتریانی برای خود تبدیل کنید. اما اگر ترافیکی که بواسطه ی محتوای جذاب به وبلاگ شما می آید متعلق به خودتان باشد، پس صاحب نقاط آگهی در وبلاگ تان بوده و  کنترل تبلیغاتی که نمایش یا تحویل میشوند، در اختیارتان است_در این میان بهترین بخش چیست؟ شما به ازای هر کلیک هیچ پولی پرداخت نمیکنید!
پس چه زمانی  بازدهی سرمایه  وارد بازی میشود؟ یکی از بانکهای مشتری ما ترافیک ماهانه ای در حدود 30هزار بازدید کننده از وب سایت خود دارد. وبلاگ جدید وی حدود ده هزار بازدید کننده منحصر به فرد در ماه دارد که 92 درصد از آنها در حوزه ی بازاری مشترکی فعال هستند؛ که همه ی آنها حاصل استراتژی بازاریابی محتوای این بانک هستند. این بانک کنترل کاملی بر اشتراک ایمیل ها، تبلیغات، محتوا و از همه مهمتر بر اصطلاحا قیف فروش دارد.
حال بیایید درباره ی پول صحبت کنیم. اگر جذب ده هزار بازدیدکننده ی منحصربفرد ماهانه ده هزار دلار خرج داشته باشد، خواهیم داشت هر بازدید 1دلار. اگر 5درصد بازدیدکنندگان از تبلیغات به مشتری پروپاقرص شدن تغییروضعیت دهند(500) و بیش از ده هزار دلار از نوعی محصول سودآور پول درآید، درنتیجه شما بازگشت سرمایه داشته اید!
به منظور ایجاد ترافیکی که در این سناریو کار کند، شما باید زمان و تلاش زیادی را برای ارائه ی مستمر محتوای با کیفیت که قابل اشتراک گذاری و جذاب باشد، صرف کنید. به یاد داشته باشید که بازاریابی رسانه های اجتماعی، به ویژه بازاریابی محتوا، ابزاری قدرتمند است_ اما شما قادر به اندازه گیری صحیح بازدهی سرمایه نخواهید بود تا زمانی که  سطحی از دخیل شدن و ترافیک مناسب برای توجیه اندازه گیری و تغییر وضعیت، داشته باشید.

منبع: thefainancialbrand


مترجم: مهرداد دستورانی

► بازاریابی محتوا برای بانک های کشور
سه راه کسب درآمد بانکها از استراتژی بازاریابی محتوا(بخش دوم) ◄

مطالب مرتبط

سه نکته درباره بازاریابی محتوا از سوی برندهای مالی معتبر

در رابطه با مسائل مالی همه به کمک نیاز دارند و در این عصر دیجیتال  شرکت‌های مالی به شدت در تلاش‌اند تا گوی سبقت را در این زمینه از هم بربایند،از فناوری‌های مختلف استفاده می‌کنند تا به افراد اطلاع دهند که چه خدماتی در حوزه مالی ارائه می‌دهند و تلاش می‌کنند تا رضایت مشتریان و کاربران را فراهم کنند.

بنر