دکتر امامی: جشنواره بانک محبوب من ابتکار خوبی است

سه شنبه ، 24 شهریور 1394 ، 09:38

 

بانکی دات آی آر: جشنواره بانک محبوب من از 13 تا 31 شهریورماه سالجاری با همکاری سایتهای بانکی و دیجی کالا برگزار شده و طی آن مشتریان می توانند با امتیاز دهی به بانک مورد علاقه شان ، شانس برنده شدن بانک مورد علاقه خود را افزایش دهند.

دکتر حسین امامی، مدیر روابط عمومی بانک توسعه صادرات با تمجید از برگزاری این جشنواره گفت: از دیدگاه بنده برگزاری جشنواره بانک محبوب من ابتکار خوبی است و بیشتر برای بانک های تجاری متناسب است.

وی ادامه داد: همان طور که می دانید، بانک های کشور به دو دسته بانک های تجاری و تخصصی تقسیم می شوند. عمده فعالیت بانک های تجاری جمع آوری سپرده های مردمی و  به نوعی سودآوری برای خودشان است و همچنین پرداخت سود برای مشتریان جزو اولویت های آن ها محسوب می شود. در حالی که برای بانک های توسعه ای به این صورت نیست. بانک های توسعه ای که عمدتا هم به سمت تبدیل شدن به بانک های تجاری حرکت نکرده باشند، بانک هایی هستند که عموما مشتریان کمتری دارند ولی این مشتریان کمتر رقم های بالاتری را در بانک سرمایه گذاری می کنند و تسهیلات دریافت می کنند و این باعث می شود که این منابع بانکی در اختیار زیر ساخت ها و بخش سرمایه گذاری قرار گرفته و استفاده  شود.


امامی با بیان این که جشنواره بانک محبوب من می تواند مختص بانک های تجاری اعم از دولتی و خصوصی باشد، تاکید کرد:  این جشنواره برای بانک هایی که توسعه ای هستند و تعداد مشتریان محدودی دارند و با یک سری مخاطب خاص سرو کار دارند، مطلوب نخواهد بود.

مدیر روابط عمومی بانک توسعه صادرات با اشاره به این که عمده شرکت کنندگان در این جشنواره عموما از کارکنان خود بانک ها خواهند بود، ادامه داد: درواقع هر بانکی که تمایل به کسب رتبه داشته باشد به کارکنانش اعلام می کند که در جشنواره شرکت کنند. این تجربه ای بود که در جشنواره اول دیده شد. بنا براین می توان گفت احتمال این وجود دارد که تمام مخاطبان بانک ها را شامل نشود. درواقع کسانی در این جشنواره بیشتر شرکت خواهند کرد که با اینترنت و فضای مجازی مانوس باشند.

وی همچنین اضافه کرد: درباره سوال های طرح شده در نظرسنجی باید گفت که سوالاتی هستند که مرتبط با خدمات الکترونیک و خدمات غیرحضوری بانک ها مثل تلفن بانک، اینترنت بانک و موبایل بانک هستند. و این سوالات هم جهت با نوع مخاطبانی است که در جشنواره شرکت می کنند.

وی در پایان با بیان این مطلب که آنچه می تواند در این نظرسنجی ها بحث روایی و پایایی ای که مطرح است را به خطر بیندازد این است که کارکنان بانک ها عمدتا شرکت کنندگان جشنواره خواهند بود، گفت:  کارکنان به خاطر تعلق خاطری که به بانک خود دارند به آن رای خواهند داد و درنتیجه بانک هایی که پرسنل  و تعداد مشتریان بیشتر و همچنین تعداد شعبه های بیشتری داشته باشند، بدیهی است که می توانند رتبه بهتری کسب کنند، در حالی که ممکن است این ملاک ارزیابی دقیق برای انتخاب بهترین بانک در کشور، نباشد. 



► اوج رقابت بین بانک ها با مشارکت 12200 نفر تاکنون در جشنواره بانک محبوب من
تا امروز ۵۱۵۳ نفر در جشنواره "بانک محبوب من" شرکت کرده اند ◄

مطالب مرتبط
بنر