زمینه های شغلی و بازار کار:
• طراحی آگهی و تابلو های تبلیغاتی
• طراحی تیتراژ برنامه های تلویزیونی
• طراحی نشانه و تمبر و اسکناس
• طراحی تیزر (فیلم های تبلیغاتی) ) طراحی جلد کتاب ،نوار وکاتالوگ
• تصویر گر ،صفحه آرا و طراح پوستر و کار در عکاسی ها و گالری ها
بازار کار:
فارغالتحصیلان این دوره قادرند با تهیه انواع طرح برای معرفی و ارائه یک موضوع مانند علامت و اطلاعات(آرم سازی و پوسترسازی) و اجرای انواع صفحه آرایی و طراحی نمایشگاه های هنری برای معرفی آثار گوناگون(غرفه آرایی)،آموزش هنر،طراحی و تصوبرسازی برای عنوان ادبی،داستان،سیاسی،اجتماعی و مانند آن(صفحه آرایی کتاب و مجله و روزنامه)،تبلیغات(کاتالوگ و بروشور) در مراکزی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،صدا و سیما،مطبوعات و مراکز هنری و آتلیه های خصوصی خدمات خود را ارایه می دهند.
برای یک فارغالتحصیل ارتباط تصویری فرصتهای شغلی زیادی وجود دارد چون تنها بخشی از کار او تبلیغات میباشد و این در حالی است که تبلیغات محدوده خاصی ندارد و از تبلیغ یک خودکار گرفته تا تبلیغ یک کالای فرهنگی مثل تئاتر یا سینما در حیطه دانش متخصص ارتباط تصویری میگنجد. از سوی دیگر تصویرسازی و طراحی روی جلد کتب، صفحهآرایی مجلات و روزنامهها و تهیه آرم و نشانه نیز در حیطه کار یک متخصص ارتباط تصویری قرار دارد. در کل باید بگوییم که در ایران دو شاخه عمده کاری برای یک گرافیست وجود دارد یکی چاپ و انتشارات؛ یعنی طرحی که در نهایت با چاپ و تولید انبوه سروکار دارد مثل تصویرسازی کتاب، صفحهآرایی مجلات و روزنامهها و تهیه پوستر و بروشور و دیگری گرافیک تلویزیونی است؛ یعنی گرافیست تعیین میکند که برای مثال مجری تلویزیون چه لباسی با چه رنگی بپوشد که هم مناسب باشد و هم تفاوت رنگها در گیرندهها اعم از رنگی یا سیاه و سفید به خوبی مشخص گردد.