دزدها هم اخبار فناوری را دنبال کنند!

سه شنبه ، 29 آذر 1390 ، 14:42

چند روز پیش در ایالت ایندیانا، یک کامیون حاوی محموله تبلت «پلی‌بوک» بلک‌بری به ارزش ۱٫۷ میلیون دلار دزدیده شد. این کامیون راهی کانادا بود، جایی که مدل ۱۶ گیگ پلی‌بوک، تنها ۱۹۹ دلار و مدل ۳۲ گیگ آن ۲۹۹ دلار فروخته می‌شود.

به گزارش ان بی سی، تبلت پلی‌بوک که در آوریل سال میلادی ۲۰۱۱، یعنی ۸ ماه پیش وارد بازار شد، از سیستم عامل مخصوص بلک‌بری استفاده می‌کند، پردازنده یک گیگاهرتزی دو هسته‌ای Cortex-A9 و یک گیگ رم دارد، نمایشگر آن ۷ اینچی است. مجهز به ژیروسکوپ و قطب‌نما و جی‌پی‌اس است و خروجی میکرو USB و میکرو HDMI هم دارد و ۴۲۵ گرم وزن دارد. این تبلت یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۳ مگاپیکسلی در جلو دارد.

با این مشخصات تبلت و در نظر گرفتن محبوبیت برند در آمریکا و تبلیغات خوب، انتظار فروش خوبی برای این پلی بوک می رفت، اما در واقع این طور نشد. در سه ماه اول فروش، پانصد هزار و در سه ماه دوم، دویست هزار دستگاه از بلک‌بری به فروش رسید که اصلا مطابق پیشبینی‌ها نبود. RIM تخمین می‌زد که هر سه ماه ۲ تا ۳ میلیون پلی‌بوک بفروشد!

به همین خاطر شرکت RIM در تنگنای عجیبی قرار گرفت، طوری که مجبور شد، قیمت تبلت‌اش را بسیار پایین بیاورد و به جای عرضه آن در فروشگاه‌های بزرگ، رو به فروشگاه‌های کوچک خرده‌فروشی بیاورد.

بر این اساس ارزش واقعی محموله دزدیده شده شاید چیزی بیشتر از ۷۵۰ هزار دلار نباشد.

 




تبلت‌ای که این روزها توانسته موفقیت بسیار خوبی پیدا کند، کیندل فایر شرکت آمازون است، تخمین زده می‌شود که در سه ماه آخر سال ۲۰۱۱، شش میلیون دستگاه کیندل فایر فروخته شود.

با این اوصاف، دزدهای نه چندان محترم اگر کمی اهل دنبال کردن اخبار فناوری بودند به جای تبلت‌‌ای که کمتر کسی آرزوی داشتنش را دارد، باید به سرقت محموله تبلت دیگری فکر می‌کردند!

البته بعضی از دزدها هم سلیقه خاصی در سرقت دارند و گویا با مطالعه فعالیت می‌کنند:

چند وقت پیش دو سارق در نیویورک در چند نوبت مبادرت به دزدی خیابانی از دانشجویان دانشگاه کلمبیا کردند، بار اول آنها به دو دانشجو حمله کردند، از اولی آی‌فونش را گرفتند و وقتی دیدند دومی آی‌فون ندارد و یک گوشی Droid دارد، گوشی‌اش را از او نگرفتند و پول نقدش را سرقت کردند. در سرقت دوم آنها به یک دانشجوی دختر حمله کردند، آنها که در پی آی‌فون بودند، او را به دقت گشتند تا مطمئن شوند، آی‌فون ندارد و وقتی دیدند بلک‌بری دارد، رهایش کردند!

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► استخدام های استان فارس-29 آذر 90
چگونه سیستمی سریعتر داشته باشیم؟ فانتوم شو ◄

مطالب مرتبط
بنر