سینا تمدن مدیر عامل شرکت اپل شد، نشد!

دوشنبه ، 3 بهمن 1390 ، 13:11

چند روز پیش در برخی از سایت های تفریحی و وبلاگ ها، خبری منتشر شد که شنیدنش برای هر ایرانی دستکم حسی خوشایند به همراه داشت. "سینا تمدن مدیرعامل اپل شد".

به گزارش بانکی دات آی آر، این در حالی است که استیو جابز چند ماه پیش از مرگش "تیم کوک" را به عنوان جانشین خود در اپل مشخص کرده بود. "تیم کوک"، مدیر عامل فعلی اپل، انتخاب اول استیو جابز برای سپردن سکان هدایت اپل بود. وی در ماه مارس 1998 به اپل ملحق شد و در آگوست سال 2011، پس از استعفای استیو جابز به مدیر عاملی اپل منصوب شد.

چند سال پیش سایت CNNMoney در خبری عکس چند تن از جانشینان احتمالی جابز را کار کرده بود، که سینا تمدن هم در آن لیست قرار داشت. البته انگار برخی سایت ها تازه از خواب بیدار شده اند!

 

 

 

سینا تمدن کیست؟

سینا تمدن، معاون ارشد در بخش برنامه های کاربردی شرکت اپل است. وی در سال 1335 در ایران متولد شد و فارغ التحصیل دانشگاه پردو در آمریکاست.

تمدن در سال 1997 و همزمان با بازگشت دوباره جابز به اپل، به این شرکت آمد و پیش از آن هم در فاصله سال های 1994 تا 1996 در شرکت نکست، شرکت دیگر جابز، به عنوان معاون مدیرعامل فعالیت داشت.

از بیوگرافی آقای تمدن اطلاعات بیشتری در دست نیست و وی از جمله کارکنان اپل است که این شرکت موفق شده، اطلاعاتش را مخفی نگه دارد.

در هر صورت مسئله مهم در اینجا نه مدیرعامل شدن یا نشدن آقای تمدن بلکه پخش شدن شایعاتی است که هر از چند گاهی تیتر اول برخی سایت ها و خبرگزاری ها می شود و بعد مشخص می شود که آنها از سر ذوق زدگی زیاد دچار اشتباهی فاحش شده اند.

به طور قطع رسیدن یک ایرانی به مقامی چون مدیرعاملی اپل برای ایرانیان خوشایند و خرسند کننده است، اما به شرطی که واقعی باشد نه شایعه، هر چند حضور سینا تمدن در اپل خود اتفاق بزرگی محسوب می شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► استخدام در شرکت ايران نارا
حفر تونل 30 متری برای رسیدن به پول خودپرداز+تصویر ◄

مطالب مرتبط
بنر