ناگفته هایی مهم از زندگی شهید احمدی روشن

شنبه ، 8 بهمن 1390 ، 13:13

همان روزهایی که رهبری امسال را سال جهاد اقتصادی نامیدند بر این نکته تاکید کردند که کار تبلیغاتی و هزینه های بی مورد و ادعا و ... نکنید و فقط به اصل موضوع بپردازید و کار کنید.

 

به گزارش بانکی البته این توصیه چندان به مذاق برخی دوستان که همواره به دنبال استفاده ابزاری از همه ی چیزهای در دسترس ! هستند خوش نیامد و علی رغم تذکر صریح رهبری باز هم عده ای ، خود را "جهادگر عرصه اقتصادی" نامیدند.

در اینجا بد ندانستیم برای اطلاع این عزیزان از چیستی جهاد اقتصادی نوشته ای از قول مهرداد بذرپاش در خصوص شهید احمدی روشن بیاوریم شاید برخی متوجه شوند ادعاهای واهی ، دلیلی بر پیشرو بودن در جهاد اقتصادی نیست!


شهید روشن دانش‌آموخته‌ای از خیل دانش آموختگان مهندسی شیمی دانشگاه شریف بود که پس از فارغ‌التحصیلی با موقعیت‌شناسی دقیق وارد صنعت هسته‌ای کشور شده و با تمام توان و انرژی در این صنعت حساس و حیاتی فعالیت می‌کرد.

مصطفی پس از ورود به این صنعت فعالیت خود را از سطوح پائین سازمان آغاز کرد و تدریجاً با توجه به تلاش و شایستگی درخور توجه خود، درجات ترقی را طی نموده و به سمت معاونت بازرگانی سایت نطنز نائل شد.

توانایی، استعداد و تلاش پیگیر مصطفی در این سمت بگونه‌‌ای بود که تحریم‌ها و محدودیت‌های شدید در بخش خرید و تامین قطعات و کالاهای موردنیاز، یکی پس از دیگر بدستان مصطفی دور زده می‌شد تا فعالیت سایت نطنز متوقف نشود.

خود مصطفی در وصف توانایی‌های خود به یکی از دوستانش گفته بود "تا امروز چیزی نبوده که نطنز به آن نیازمند باشد و من نتوانم آن را تامین کنم"



بنابراین و با آشکار شدن نقش کلیدی روشن در پیشبرد فعالیت هسته‌‌ای کشور کم کم چهره پیروزمندانه وی برای دشمن نیز نمایان شد.

جوان ۳۲ ساله‌ای که خواب "تحریم‌های فلج‌کننده"‌را مشوش می‌کرد و با عزم و اراده ولایی و معتقد به کار جهادی، عملا نشان می‌داد که "جهاد اقتصادی" می‌تواند ایده‌پردازان "تحریم‌های فلج‌کننده"‌را آن چنان دچار فلج مغزی کند که تمامی راه‌های به اصطلاح مسالمت‌آمیز برای توقف برنامه هسته‌ای ایران، تنها و تنها به حذف و ترور روشن ختم شود. لذا واضح است که می‌توان روشن را اولین شهید راه "جهاد اقتصادی" دانست.


دیگر نکته این که روشن نشان داد که فعالیت‌های مهم و تاثیرگذار در کشور لزوماً همراه با هیاهو و شهرت‌های رسانه‌ای نیست. برای آنکه خار چشم دشمن و افتخار میهن بود لازم نیست که مقام علمی یا سیاسی مهمی داشت و یا در پست‌های عالی و دهان‌ پرکن جا گرفت. تنها تخصص و اخلاص و تلاش لازم است و این خصوصیتی است که برای همه جوانان ما دست‌ یافتنی است. به عبارت واضح‌تر دشمن با این ترور ثابت کرد که همه جوانان فعال ایران اسلامی، خار چشم او هستند و هم می‌توانند در راه اعتلای میهن اسلامی به اندازه "روشن" تاثیرگزار باشند.

► اطلاعات دانشگاهی رشته مدیریت اجرایی
گزارش تصویری/ پناهگاهی برای بی خانمان ها ◄

مطالب مرتبط
بنر