آلودگی هوا به دادگاه می رود

سه شنبه ، 2 اسفند 1390 ، 09:27

بعد از برگزاری بزرگترین دادگاه اقتصادی کشور شنیده ها از این حکایت دارد که به زودی آلودگی هوای تهران هم در دادگاه و پای میز محاکمه حضور می یابد.

به گزارش بانکی دات آی آر, رئیس دیوان عالی کشور طی نامه ای به رئیس جمهور پیشنهاد داده که این دادگاه به منظور تعیین مقصران اصلی آلودگی هوا و تعیین راهکارهایی در این خصوص تشکیل شود که احمدی نژاد هم از آن استقبال کرده است.

شنیده ها از آن حکایت دارد که مشاور معاون شهردار تهران در امور محیط زیست هم تشکیل چنین دادگاهی را به فال نیک گرفته و از تشکیل آن حمایت کرده است.

معاون استاندار تهران هم گفته: قرار است در این دادگاه، نهادها و دستگاههای متولی در آلودگی هوا از جمله شهرداری پاسخگو باشند.

 

 

این همه استقبال و تعریف و تمجید از تشکیل دادگاه حاکی از این حقیقت است که تمامی دستگاه های مرتبط با این موضوع کار خود را بی نقص دانسته و سایرین را مقصر می انگارند.

طی رجز خوانی های چند روز اخیر که حول موضوع این دادگاه شکل گرفته شهرداری تهران تلویحا استانداری و دولت را مقصر می داند و معاون استاندار هم بابیان این جمله" قرار است در این دادگاه، نهادها و دستگاههای متولی در آلودگی هوا از جمله شهرداری پاسخگو باشند. " تکلیف مقصر را مشخص کرده است.

احتمالا اگر دادگاهی هم تشکیل شود جناب آلودگی خودش باید پای میز محاکمه حاضر شود و پس از ابراز ندامت و پشیمانی دلیل اینکه کل جهان را رها کرده و سر از تهران در آورده را تشریح کند.,

شاید هم در انتهای دادگاه دستهای پنهان عناصرو عوامل بیگانه موثر در این آلودگی ها آشکار شود!! واقعا چرا آلودگی ها, پایتخت ایران را نشانه گرفته اند و هرچه گاز خطرناک و زیان بار است راه خود را کج کرده و به تهران می آیند؟

این ماجرا به شدت مشکوک است و به نظر می آید جریان های خارجی در این امر بی تاثیر نباشد. مسلما کاسه ای زیر نیم کاسه این اجانب است که ما هرچه تلاش می کنیم این آلودگی روز به روز بیشتر می شود.

مشاور معاون شهرداری تهران پای حضرت مولانا را هم به ماجرا باز کرده و از قول ایشان نقل کرده : مولا فرموده اند هر کس در انجام عملی کوتاهی کند، سرانجام به هم و غم گرفتار خواهد شد.

خوشبختانه تا این لحظه هیچ یک از مسئولان به هم و غم گرفتار نیامدند و امید میرود که خاطر هیچ یک هم مکدر نگردد .

درحال حاضر اصولا مشخص نیست که کت تن چه کسی است و چه کسی باید به هم و غم دچار شود.بنابر این باید تازمان دادگاه به انتظار نشست.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► استخدام پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در تهران(تا 12 اسفند 90)
هشدار به خريداران مسكن/ جدول ◄

مطالب مرتبط
بنر