مقاله/چطور ثروتمند ترین آدم روی زمین باشیم؟

چهارشنبه ، 10 اسفند 1390 ، 11:20

"اهل ایرانم ،روزگارم بد نیست.تکه نانی دارم،خورده هوشی،سرسوزن ذوقی."

خدا روح سهراب را شاد کند,امیدوارم با تغییر شعر روحش را نیازرده باشم.

روزهای پایان سال و مشغله های خواسته و نا خواسته احساسات متفاوتی را به دنبال می آورد. امید, شادی, نو شدن ,یاس ,نداری ,آرزوهای فروخفته.

حتما برای شماهم پیش آمده یک لباس زیبا,یک وسیله خانه رابخواهید یا حتی شاید همسر و فرزندتان دلشان چیزی بخواهد که لااقل دم عید نتوانید برایشان بخرید چه حسی داشته اید؟

 

 

برای همه ما چنین چیزی پیش می آید راک فلر هم که به ثروتمندی مشهور است حتما چیزهایی بوده در زندگی اش که می خواسته و به آنها نرسیده و گرنه در سن50 سالگی 80 ساله به نظر نمی آمد!

دردنیایی که در آن پیشرفت فناوری لحظه ای شده هر روز یک نوع لوازم خانگی جدید به بازار می آید و هر روز وسیله تازه ای برای بهبود کیفیت زندگی انسان ارائه می شود نیازهای بشر هم روز به روز بیشتر می شود.

پس غیر قابل تصور هم نیست که نتوانیم به هر چیزی که می خواهیم برسیم.حسمان در چنین مواردی هر چه که باشد مسلما زیبا و خاطره انگیز نیست.

حتما شده,از اینکه نتوانستیم برای کسی که دوستش داریم کاری بکنیم و کمترین خواسته اش را برآورده کنیم خیلی ناراحت شدیم .

در این موارد بهترین! راه فحش و بدو بیراه است . معمولا سنگ تمام هم می گذاریم و  تمام چیزهایی که به ذهنمان می رسد و می توانیم مقصر بدانیم را به شدت مورد التفات قرارمی دهیم!

بعد کمی قدم می  زنیم احتمالا, اندکی گریه (البته مرد که گریه نمی کنه!), ذره ای پر خوری نهایتا سکوت، سکوت مطلق بر ذهن حاکم میشود و همه جا را فراخواهد.

فحش و بدو بیراه فقط  انرژی مان  را خواهد گرفت چون هیچ مشکلی برطرف نمی شود.

نهایتا به شدت از دست خودمان ,مملکت ,دنیا, پدرومادر, همسر, فرزندان و کلا جامعه بشریت  ناراحت می شویم و احساس بد بختی خواهیم کرد.

به این میگن یک پایان غم انگیز! راه حل گریز چیست؟

 

قانون- اصل 10/90  استفان کاوی

براساس این قانون:


•    10 درصد زندگی چیزیست که بر شما اتفاق می افتد.
•    90 درصد زندگی آن چیزی است که شما تصمیم میگیرید چطور عکس العمل نشان دهید.

آیا ما واقعاً کنترل بر 10درصد آنچه بر ما واقع میشود را نداریم؟
ما نمیتوانیم جلوی خرابی ماشین را بگیریم یا هواپیما تأخیر دارد و  تمام برنامه ها یمان بهم میریزد و... یا وقتی یک راننده وسط ترافیک جلوی ما می پیچد. ما بر این 10درصد  است که هیچ کنترلی نداریم،90 درصد بقیه متفاوت است – شما هستید که آن 90 درصد را مشخص میکنید.


چگونه؟

با عکس العمل خودتان، یا نوع برخودتان با مسائل – شما کنترلی بر چراغ قرمز ندارید، گرچه عکس العمل خود را میتوانید در کنترل خود داشته باشید.
اجازه ندهید  کنترل زندگیتان در دست دیگران باشد.
شما هستید که نوع برخوردتان را کنترل میکنید.

بهتر نیست حالا که پول کافی نداریم بیشتر تلاش کنیم یا اگر در حال حاضر کاری از دستمان برنمی آید بیایید لا اقل از تعطیلات پیش رو بهترین بهره را ببریم و با گذراندان اوقاتی خوش در کنار عزیزانمان زندگی را زیبا ترکنیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► استخدام در شرکت پیمانکاری درتهران و عسلویه(تا 16 اسفند 90)
سبد جوایز حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک رفاه اعلام شد ◄

مطالب مرتبط
بنر