اینترنت افغانستان هشت رتبه بالاتر از ایران است

پنجشنبه ، 11 اسفند 1390 ، 08:46

 

بر اساس گزارش "شرق"، افغانستان هشت رتبه بالاتر از ما، عراق ۱۰ رتبه بالاتر از ما، مغولستان ۱۲۰ رتبه بالاتر از ما و قرقیزستان ۱۱۵ رتبه بالاتر از ایران هستند.

این در حالی است که قیمت اینترنت در ایران گران‌ترین قیمت ممکن در دنیا به نسبت سرعت و کیفیت و حجم دانلود است.

 

 

گزارش‌های منتشر شده از وضعیت سرعت اینترنت در دنیا نشان می‌دهد «ایران» در میان کشورهایی با سرعت اینترنت کمتر از یک مگابیت بر ثانیه قرار دارد و این در حالی است که در تایوان سرعت متوسط اینترنت پنج مگابیت بر ثانیه، نیوزیلند ۲.۳ مگابیت بر ثانیه، آمریکا پنج مگابیت بر ثانیه و استرالیا ۹.۲ مگابیت بر ثانیه است. در همین حال در ایتالیا حداکثر سرعت اینترنت ۱۳ مگابیت بر ثانیه و سرعت متوسط اینترنت ۳.۳ مگابیت بر ثانیه است. در این کشور ۵.۷ درصد از اتصالات بیش از پنج مگابیت بر ثانیه و ۸۲ درصد بیش از دو مگابیت بر ثانیه است و کمتر از ۳.۱ درصد از کاربران این کشور از سرعت ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه استفاده می‌کنند. سرعت متوسط اینترنت در اسپانیا نیز برابر با ۸.۲ مگابیت بر ثانیه و در پرتغال برابر با ۲.۳ مگابیت بر ثانیه است.

در آفریقای جنوبی متوسط سرعت اتصال به اینترنت کمتر از دو مگابیت بر ثانیه است و این کشور نیز مانند ایران در میان ۸۶ کشوری قرار دارد که از سرعت متوسط کمتر از یک مگابیت بر ثانیه برخوردارند. براساس این گزارش دو کشور کوبا و مایوت با سرعت متوسط کمتر از صد کیلوبیت بر ثانیه در میان کشورهای دارای پایین‌ترین سرعت اینترنت قرار دارند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

===============

► چه نوع لبخندی موجب می‌شود تا دنیا به ما بخندد؟
موسسه اعتباری آرمان ◄

مطالب مرتبط
بنر