نوزدهمين همايش بانکداري اسلامي گشايش يافت

شنبه ، 9 شهریور 1387 ، 17:46
 
نوزدهمين همايش بانکداري اسلامي روز شنبه با حضور "شمس الدين حسيني " وزير امور اقتصادي و دارايي، رييس کل بانک مرکزي و اساتيد دانشگاه ها و صاحب نظران مسائل اقتصادي در تهران آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، در همايش که حجت الاسلام "علي اکبر ناطق نوري " رييس دفتر بازرسي ويژه مقام معظم رهبري نيز بعنوان ميهمان ويژه حضور دارد ،ايجاد بستر هاي مناسب براي آزادسازي اقتصاد کشور، نقش نظام بانکي در آزاد سازي اقتصادي و توسعه صنعت بانکداري اسلامي در انطباق يا توسعه الکترونيک از محورهاي اصلي مورد بررسي توسط مسئولان و صاحب نظران شرکت کننده مي باشد.
 
تعميق و توسعه بازار پول و سرمايه، هماهنگي سياست هاي مالي و پولي در راستاي آزاد سازي اقتصادي، انحصارزدايي از بخش هاي دولتي و خصوصي و ايجاد يک محيط رقابتي سالم، تشويق و جلب و جذب سرمايه گذاري خارجي و استاندارد سازي و توسعه اثربخشي نظارت از ديگر محورهايي است که در اين همايش بررسي خواهد شد.
 
در اين نشست مباحث مربوط به نوسازي نظام بانکي و تقويت و توسعه بانکداري خصوصي، شناسايي و کاربرد مدل ها و تکنيک هاي نوين تامين مالي، مباني و سياست هاي تعيين نرخ سود بانکي در اقتصاد تورمي، اقتصاد تورمي و همچنين اقتصاد مبتني بر بازار و نقش نظام بانکي در کنترل يا ايجاد تورم نيز بررسي خواهد شد.
 
ارايه راهکارهاي عملي براي انطباق بانکداري اسلامي با ضوابط و مقررات بانکي بين المللي ، بانکداري اسلامي در رقابت با بانکداري متداول، ايجاد بازارهاي رقابتي، بانکداري الکترونيک و رفع موانع و مشکلات و چالش هاي پيش رو و همچنين بانکداري متمرکز الکترونيکي، ويژگي ها و راهکارهاي استفاده از آن در بانکداري اسلامي از ديگر مواردي است که در اين همايش بررسي مي شود.
 
در اين همايش چک پول هاي بانکي، نقش و اثار آن در اقتصاد کشور، بررسي آثار اقتصادي حذف صفر از اسکناس هاي منتشره ، بررسي آثار اقتصادي انتشار اسکناس هاي با ارقام بالا ، نقش قرض الحسنه در اقتصاد و ... بررسي خواهد شد. اين همايش دو روز ادامه دارد.

 

► در حاشیه کنفرانس بانکداری اسلامی
حذف صفرهای پول ملی تاثیری بر نرخ تورم ندارد ◄

مطالب مرتبط
بنر