مانعي براي واگذاري سهام بانك‌هاي دولتي وجود ندارد

دوشنبه ، 11 شهریور 1387 ، 09:31
 

معاون وزير اقتصاد استاندارد واگذاري بانكها و بيمه‌ها را بسيار پيچيده و حساس دانست و گفت: هيچ مانعي براي واگذاري سهام بانك‌هاي دولتي در بورس وجود ندارد.

"حميد پورمحمدي" دیروز در حاشيه نوزدهمين همايش بانكداري اسلامي در جمع خبرنگاران در خصوص وقفه ايجاد شده در واگذاري بانكها و بيمه‌ها گفت: واگذاري بانكها و بيمه‌ها از ويژگي‌هايي برخوردار است كه ساير بنگاه‌ها فاقد آن هستند ضمن اينكه بيش از 95 درصد دارايي بانكها به سپرده‌گذاران تعلق دارد.
وي واگذاري بانكها و بيمه‌ها به بخش خصوصي را مستلزم دغدغه دولت براي عملي شدن اين امر دانست و گفت: سازمان حسابرسي بايد با وسواس در واگذاري دارايي‌ها دقت كند و سازمان بورس نيز شرايط و مقرراتي را ايجاد كند كه كمترين خدشه به واگذاريها وارد شود.
معاون امور بانك، بيمه و شركت‌هاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي گفت: استاندارد واگذاري بانكها و بيمه‌ها بسيار پيچيده و حساس است به طوري كه بحث صندوق بازنشستگي كه مطالعات آن در بانكها انجام شده حدود 5 ماه زمان برد.
وي علت زمانبر بودن مطالعات صندوق بازنشستگي را ميزان هزينه بازنشستگي و تأثير آن بر روي سهام بر 20 سال آينده اعلام كرد.
پورمحمدي خاطرنشان كرد: با همه اين اوصاف بانك‌هايي كه بايد واگذار شوند صورت‌هاي مالي خود را تهيه كردند كه عمدتا مطلوب بوده است.
معاون وزير اقتصادي و دارايي با بيان اينكه مطالعات ادواري براي صندوق‌هاي بازنشستگي تهيه شده است گفت: نگراني‌هايي در نحوه محاسبه سود به روش تعهدي وجود داشت كه آن هم نهايي شد.
وي تأكيد كرد: هيچ مانعي براي واگذاري سهام بانك‌هاي دولتي وجود ندارد.
پورمحمدي گفت: به محض اعلام آمادگي سازمان خصوصي سازي و بورس براي عرضه سهام بانكها اين اتفاق رخ خواهد داد.
وي افزود: البته اين روند نبايد بيش از 2 الي 3 ماه طول بكشد.
معاون امور بانك و بيمه و شركت‌هاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي در مورد حذف سه صفر از واحد پول ملي تصريح كرد: مطالعات خوبي در اين ارتباط انجام شده و نتايج كارشناسي عميقي بدست آمده است.

 

► تقدیر بانک پاسارگاد از کنکوری ها !
بانک تعاون با سرمايه 500 ميليارد تومان تشکيل مي‌شود ◄

مطالب مرتبط
بنر