یادداشت/ دعواهای زرگری و مردمی که سرگردانند

سه شنبه ، 8 فروردين 1391 ، 07:06

اولین دعوای اساسی مسئولان در سال جدید کلید خورد تا حتی لازم نباشد تا پایان تعطیلات صبرکنیم تا شاهد روز آزمایی آقایان باشیم.

به گزارش بانکی دات آی آر، روز گذشته با اعلام واریز مابه التفاوت فاز اول و دوم یارانه ها و موضع گیری برخی نمایندگان مجلس اختلاف نظر و بحث های سیاسی سال 91 کلید خورد تا مشخص شود سیاست تعطیلی بردار نیست.

ماجرا از این قرار است که دولت شنبه شب، 28 هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد که البته فعلا قابل برداشت نیست و این به معنای شروع ناگهانی و بی مقدمه فاز دوم هدمندی یارانه هاست.

پیشتر مجلسی ها تصویب کرده بودند که فاز دوم نباید در ماه های فروردین و اردیبهشت ماه عملیاتی شود، از این روی در مقابل این اقدام موضع گرفتند.

در حیرتم

احمد توکلی در واکنش به این اقدام دولت در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها گفت: از شنیدن این خبر در حیرتم و نمی توانم راجع به این موضوع حرفی بزنم.

مصباحی مقدم، رئیس کمسیون ویژه طرح تحول اقتصادی خاطرنشان کرد: هنوز بودجه ۹۱ تصویب نشده است و میزان یارانه هایی که در دور دوم قرار است تقسیم و توزیع شود مشخص نشده لذا این شتابزدگی دولت با هیچ منطقی توجیه ندارد.

الیاس نادران، عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در واکنش به واریز مابه التفاوت مرحله اول و دوم هدفمندسازی یارانه گفت: دولت در دو ماه اول سال نمی تواند وارد فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها بشود لذا این اقدام دولت غیر قانونی است.

 

حیرت آقایان و سرگردانی مردم

این درگیری ها در طول چند سال اخیر چیز تازه ای نیست و تقریبا همه روزه  رواج داشته است، اما این بحث ها تا این لحظه جز افزایش قیمت ها و سردگمی مردم چیز دیگری در برنداشته است.

این نخستین بار نیست که احمدی نژاد ثابت کرده مجلس در راس امور نیست! و البته مجلسی ها هم در بی اعتبار کردن تصمیمات دولت و مخالفت با آن ید طولایی دارند.

قابل توجه مسئولان محترم!

گزارشات خبرنگار ما از بازار نشان می دهد:

1. یک کیلو آجیل مخلوط با کیفیت متوسط در عید به قیمت 25 هزار تومان عرضه گردید.

2. تغییرات نرخ گوشت قرمز با تغییرات نرخ ارز برابری می کند به همین جهت نمی توان نرخ آن را اعلام کرد چون احتمالا تازمان انتشار گزارش چندین و چند بار قیمت ها تغییر کرده است.

3. قیمت لوازم منزل 10 در صد گران شده است. یک تلویزیون اسمارت و سینمای خانگی 4.5 میلیون قیمت خورده است.

4. گوشت مرغ از مرز 4 هزار تومان گذشت.

5. قیمت یک خودروی پراید به 10 میلیون تومان رسید.

6. قیمت سبزی  مدت هاست به فراتر از 1000 تومان رسیده است.

7. افزایش قیمت تن ماهی، لپه، عدس، برنج و ... تعجب مردم را بر می انگیزد.

8. با نوسانات اخیر نرخ ارز، قیمت کالاهای وارداتی چندین برابر شده مثلا یک کفش 80 هزار تومانی این روزها به 150 هزار تومن هم فروخته نمی شود.

9. ادکلن و عطر را هم اصلا فراموش کنید، استفاده از گلاب توصیه می شود . قیمت های ادکلن به صورت سرسام آوری افزایش یافته است.

10. حتی اگر تصمیم بگیرید به خودتان آسیب بزنید و سیگار بکشید باید دو برابر همیشه هزینه کنید !! (سیگار 3 هزار تومانی 6500 تومان شده)

از آنجایی که همه مردم نمی توانند به فروشگاه های محل سکونت شما و مغازه هایی که شما و متعلقان از آن خرید می کنید مراجه کنند لطفا به جای دعوا با سیاست گذاری درست و منطقی به داد مردم و اقشار ضعیف جامعه برسید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► دسکتاپ سه بعدی، شگفتی تازه مایکروسافت + عکس
استخدام شركت بال گستر جم ◄

مطالب مرتبط
بنر