گزارش اختصاصی/ بازی هایی که هم آب دارند و هم نان!!

سه شنبه ، 15 فروردين 1391 ، 09:40

اون اوایل بازی کردن انقدر ها هم پیچیده نبود. چند نفری توی کوچه جمع می شدیم و قايم موشک،بالا بلندي ،هفت سنگ ،لي لي ،خاله بازي می کردیم البته این دوتای آخر خیلی دخترونه است . برادران محترم معمولا سنگ زدن به گنجشک ها و زدن زنگ همسایه ها و فرار رو ترجیح می دادن!! این آخری رو همه دوست دارن البته!!!

عصر ها هم خسته و کوفته برمی گشتیم و معمولا این فریاد ها رو می شنیدیم که وای خدا! ببین چقدر خودش رو کثیف کرده آخه بچه بازی مگه نون و آب داره صبح تا شب خودتون رو علاف می کنید!

اما این روزها بازی برای خیلی ها هم آب دارد و هم نان . عده زیادی از افراد در آمریکا ، اروپا و حتی ژاپن هستند که از طریق امتحان یا تست بازی های کامپیوتری زندگیشان را می گذرانند. پس بازی برای آنها هم نان دارد و هم آب.

از صبح تا شب پای یک سیستم می نشینند بازی می کنند و ایرادها را یادداشت می کنند. همین.

اولین بازی های کامپیوتری

این دفعه کار، کار امریکایی هاست! اولین بازی کامپیوتری در سال 1947 میلادی در آمریکا ساخته شد. یک بازی تیر اندازی خیلی ساده که گرافیک چندان مناسبی هم نداشت. چند سال بعد هم اولین تنیس دونفره به بازار آمد.

بازي هاي کامپيوتري همين طور پيشرفت کردند تا به اين جا رسيدند که الان مي بينيد. در حال حاضر دو شرکت سوني و مايکرو سافت در زمينه ارائه بازي پيشرو هستند ،به خصوص در ارائه کنسول بازي .

 

کنسول بازی

از اين کلمه در جاهاي مختلفي استفاده مي شود، اما در بازي ها ،به دستگاه هاي بازي ويديويي کنسول مي گويند .اولين بار کمپاني FAIRCHILD در سال 1976 دستگاه VES (Video Enter atainment system)خود را کنسول ناميد.Xbox وplay station از ديگر کنسول هاي بازي هستند توجه کنيد که کاميپوتر يک کنسول بازي نيست اما مي توان با آن بازي «هم » کرد.کار کنسول ها «فقط» بازي است!


شرکت sega در سال 1995 کنسول معروف خود را با نام saturn به بازار عرضه کرد که احتمالاً اکثر شما با آن آشنا هستيد.
سال 1996 بود که شرکت سوني کنسول محبوب و معروف خود را با نام play station وارد بازار کرد.
در حال حاضر هم کنسول Xbox از شرکت مايکروسافت و کنسول ps3 از شرکت سوني رقابت سختي با هم دارند.

من شخصا Xbox  را ترجیح می دهم البته شاید چون در ایران طرفداران زیادی دارد و بیشتر هم یافت می شود.

ما همه مون بازيگريم!

اگر خيال مي کنيد بازي هاي کامپيوتري هم مثل خاله بازي، سن و سال سرشان مي شود،سخت در اشتباه هستيد .کافي است يک فوتبال از نوع fifa10 يا pes2010روي کامپيوتر تان نصب کنيد و مشغول بازي شويد ،آن وقت است که مي بينيد دل کندن از ادامه بازي چقدر سخت است.تازه اگر مهمان در خانه داريد ،کل انداختن با او را به شما پيشنهاد مي کنيم.


تازه جالب است بدانيد که يک جام جهاني هم هست به نام جام جهاني بازي هاي کامپيوتري که افراد مختلفي با سن و سال هاي مختلف از کشورهاي مختلف در آن شرکت مي کنند. اين مسابقات براي اولين بار در سال 2003 برگزار شد. در کشور ما هم از سال 2004 مسابقاتي براي شناسايي نفرات برتر انجام مي شود که نفرات برگزيده براي رقابت با برترين هاي دنيا به فرانسه اعزام مي شوند (اين مسابقات هر ساله در فرانسه انجام مي شود.)

ايران و بازي هاي کاميپوتري

چند سالي مي شود که کشور ما هم وارد بازار بازي هاي رايانه اي شده است. بايد قبول کنيم که هنوز با استانداردهاي جهاني فاصله زيادي داريم ولي همين مقدار پيشرفت هم قابل تقدير است!
در حال حاضر بازي هاي ايراني زيادي در بازار موجود است که مي توان به بازي هاي نجات بندر، مقاومت و والفجر 8 از شرکت تبيان، بازي هاي اخراجي ها، نبرد خيبر، کارآگاه و شهر بي قانون، کارآگاه و پرونده محيط زيست از شرکت وِيژه پرداز پارس، بازي هاي پايان معصوميت و لطفعلي خان زند از شرکت هنرهاي پويا و بازي انتقام که به زودي از گروه استوديو پديده وارد بازار خواهد شد، اشاره کرد. البته اين ها تمام بازي هاي ايراني نيستند.

درآمد بازی های رایانه ای از ۵ میلیارد دلار تا بیش از ۱۶ میلیارد دلار

طبق گزارش گروه تحقیقاتی ای‌بی‌آی(ABI) درآمد بازی های رایانه ای از ۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۱ به بیش از ۱۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ خواهد رسید.

بازی تلفن همراه رفته رفته شکلی جدی از سرگرمی‌های مردم می‌شود و در دل کاربران گوناگون جا باز می‌کند. بالندگی این بازار از یک سو ناشی از ظهور گوشی‌های هوشمند صفحه‌لمسی و پیشرفته است که کارپایه‌ مناسبی برای بازی هستند و از سوی دیگر ناشی از نوآوری در بازی‌هاست که کاربران تمامی گروه‌های سنی را جذب می‌کند.

بازتاب این بالندگی در میزان درآمد این صنعت هم نمایان است که سهم فزاینده‌ای از درآمد بازی همراه از کالاهای مجازی و سایر خریدهای درون بازی است. به طوری که نزدیک به یک‌سوم درآمد سال ۲۰۱۱ از آن این پرداخت‌ها است که در پایان سال ۲۰۱۶ به یک دوم می‌رسد. درآمد تبلیغات درون بازی افزایش چشمگیری خواهد یافت، زیرا شمار هرچه بیش‌تری از تبلیغات چی‌ها به سراغ بازی‌های همراه می‌آیند تا از قابلیت رسانه‌ای آن بهره گیرند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► استخدام شرکت موج نیکان در شهرک کاسپین
راه اندازی مدیریت امور فروش مستقیم بانک - بیمه بانک سامان ◄

مطالب مرتبط
بنر