خاطرات "یک 75 ساله" جمعه از تلویزیون

پنجشنبه ، 21 شهریور 1387 ، 10:10

فیلم مستند داستانی تاریخچه تأسیس بانک ملی ایران با نام  "خاطرات یک 75 ساله" ساعت 16 روز جمعه 22 شهریورماه این هفته از شبکه 2 سیما پخش می شود.
این فیلم که به مناسبت هشتادمین سالروز تأسیس این بانک پخش می‌شود، با کارگردانی محمدرضا اصلانی مستند ساز معروف کشور، در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند بلند را از آن خود کرد. این مستند همچنین از سوی هیأت داوران این جشنواره در بخش تحقیق و پژوهش به عنوان یکی از چهار فیلم برگزیده، شناخته و نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده بود. این فیلم همچنین، در بخش نگاه ملی جشنواره نیز مورد تقدیر قرار گرفته بود.
فیلم مستند خاطرات یک 75 ساله که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز تأسیس بانک ملی ایران ساخته شده، به دور از نگاه تبلیغاتی، فیلمی کاملاً تاریخی، اجتماعی، مستند و در عین حال اثری حرفه ای با قابلیت نمایش عمومی است.
فیلم مذکور، روایت 75 سال حیات بانک ملی ایران و شرح دقیق و پیچیده ای از رخدادهای سیاسی و فرهنگی کشوری است که با عزم و اراده ملی قصد تأسیس بانک ویژه کشور را دارد.
در این فیلم یک کارمند بازنشسته بانک ملی ایران در 75 سالگی این بانک، در هنگام بالارفتن از پله های بانک برای گرفتن حقوق بازنشستگی، خاطرات خود از بانک ملی ایران را بازگو می کند. آن زمان که ملت ایران در راستای کسب استقلال اقتصادی، با پشتوانه اراده، مال و جان خود بانک ملی ایران را به عنوان بانک مردم کشور تأسیس کردند.
گفتنی است فیلم مستند داستانی خاطرات یک 75 ساله به صورت رنگی و 35 میلی متری در قالب 75 دقیقه به تهیه کنندگی روابط عمومی بانک ملی ایران تولید شده و در آن مهتاج نجومی، مریم بوبانی، حمیدرضا پگاه و تنی چند از کارکنان این بانک به ایفای نقش پرداخته اند.
 

► افزايش وام ازدواج به 4ميليون تومان بدون ضامن رسمي
پاسخ به 5 سوال در مورد ايران‌چک‌هاي بانک مرکزی ◄

مطالب مرتبط
بنر