تغيير صندوق مهر رضا به صندوق ذخيره ازدواج

دوشنبه ، 25 شهریور 1387 ، 10:09
 
 در نخستين گردهمايي فعالان ازدواج كشور اعلام شد كه به زودي صندوق مهر رضا به صندوق ذخيره ازدواج تغيير مي‌كند.

 يكي از مديران سازمان ملي جوانان كشور گفت: ازدواج يكي از 13 برنامه فرابخشي سازمان ملي جوانان است كه سازمان مسئوليت تدوين آن را بر عهده دارد.

محمدصادق اكبري اظهار داشت: نبايد به مقوله ازدواج به عنوان يك كار اداري و رسمي پرداخته شود بلكه بايد توجه داشت كه در گذار جامعه و در جريان مدرن و فرامدرن شدن چه حلقه‌هايي در حال مفقود شدن هستند كه با همكاري و همنوايي مي‌توان به آن دست يافت.

وي با بيان اينكه براي قانون تسهيل ازدواج مصوب مجلس شوراي اسلامي، مصوبه‌اي نوشته شده گفت: طي اين مصوبه آمده است كه صندوق مهر رضا به صندوق ذخيره ازدواج تبديل مي‌شود.

اين مقام مسئول در سازمان ملي جوانان كشور با اشاره به راه‌اندازي طرح شفا و گردهمايي فعالان ازدواج در اصفهان تصريح كرد: با توجه به تجربه‌اي كه استان اصفهان در زمينه ازدواج دارد اين استان به عنوان دبيرخانه بحث ازدواج در كشور انتخاب شده است هر چند كه تمام استان‌ها بايد در اين امر مهم احساس سهم كنند.

وي گفت: در امر ازدواج علاوه بر بحث اقتصادي، بحث‌هاي زيربنايي ديگر نيز مطرح است كه نياز به حركت‌هاي زيرساختي دارد تا ازدواج به موقع، ساده و موفق را ترويج دهيم.

عضو هيئت علمي دانشگاه اصفهان نيز در ادامه با اشاره به آيه شريفه "وانكحوا الاياما..." گفت: فرمان خداوند در امر ازدواج يك فراخوان عمومي است و طبق احاديث و روايات هر كس براي خدا ازدواج كند يا براي خدا زمينه ازدواج را فراهم كند، استحقاق اولياي خداوند شدن را دارد.

اميرحسين بانكي‌پور افزود: ازدواج يك امر مستحب است اما امروزه به دليل زمينه‌هاي اجتماعي، لغزش‌هاي اينترنتي و براي بخش وسيعي از جوانان ما ازدواج يك امر واجب شده است.

وي اظهار داشت: مقدمه امر واجب هم واجب بوده و تفاوت ازدواج با ديگر امور واجب اين است كه مقدمه هر واجب براي خود فرد مكلف واجب بوده اما در ازدواج براي آحاد جامعه، فراهم كردن مقدمات آن واجب است.

عضو هيئت علمي دانشگاه اصفهان تصريح كرد: به گفته بزرگان كشور بعد از انقلاب بايد چند انقلاب ديگر در درون آن رخ مي‌داد كه يكي از آنها هنوز رخ نداده و آن انقلاب ازدواج است كه امروز بايد به عنوان يك حركت نهضت‌گونه به آن پرداخته شود و براي اين كار نياز به حساس‌سازي فرهنگ‌سازي و هماهنگي عمومي در كشور است.

وي در ادامه به اهداف راه‌اندازي شبكه فعالان ازدواج اشاره كرد و افزود: در راستاي تحقق ازدواج آسان در شش ‌ماه باقي مانده از سال لازم است دو حركت صورت بگيرد اول حساس‌سازي تمام گروه‌هاي اجتماعي كه براي اين كار تمام سازمان‌ها بايد وارد ميدان عمل شوند و ديگري شبكه‌سازي است.

بانكي‌پور گفت: در عرصه ازدواج 12حوزه عملياتي وجود دارد كه بايد به تمام آنها پرداخته شود و در صورتي كه هر كدام از آنان ناديده گرفته شود كار به خوبي پيش نخواهد رفت. 
 
منبع: خبرگزاری اقتصادی ایران
 
 

► موجودی حساب ذخیره ارزی،7 میلیارد دلار
نام گذاری پول ملی ◄

مطالب مرتبط
بنر