درس هایی از بنجامین فرانکلین برای زندگی بهتر

چهارشنبه ، 13 ارديبهشت 1391 ، 07:00

بنجامین فرانکلین از جمله چهره های شناخته شده و محبوب در آمریکاست که نقش بزرگی در بنیان نهادن و اتحاد آمریکا ایفا نمود.

به گزارش بانکی دات آی آر، از فرانکلین با عنوان مرد عمل یاد می کنند، مردی که هم نویسنده و ناشر و سیاستمدار بود و هم نظریه پرداز، مخترع و فعال مدنی.

اگر شنیدن و به کار بستن دیدگاه این مرد ماندگار تاریخ برایتان جالب است، خواندن این گزارش را از دست ندهید.

 

 

1.خوب عمل کردن بهتر از خوب سخن گفتن است

یک ضرب المثل فارسی هست که می گوید:" دو صد گفته چون نیم کردار نیست". این دقیقا همان چیزی است که فرانکلین در تمام زندگی خود به آن عمل کرد و اصلا به همین دلیل او را مرد عمل نامیدند.

 

2. کار امروز را به فردا واگذار نکنید

اگر از آن دسته آدم هایی هستید که همیشه به امید رسیدن به فردا کارهای امروز را حواله فردا می کنید، چندان نباید به آمدن فردا مطمئن باشید، چراکه شما همیشه در امروز هستید و فردا حالا حالا ها برایتان نمی آید.

 

3. شکست در آماده شدن برای کار، شما را آماده شکست می کند

در ابتدای راه رسیدن به هدف، فکر کردن به شکست می تواند بدترین گزینه ممکن باشد. خوشبینی و امیدواری به آینده پیش رو شما را از شکست دور به آنچه می خواهید نزدیک خواهد کرد.

 

4. وقتی به تغییرات پایان دهید، خودتان هم تمام می شوید

بسیاری از ما در حالی از تغییر فراری هستیم که دیگران با پذیرش تغییرات توانسته اند، بدعتی نو بیافرینند و خلاق شوند. مبارزه با تغییر و دگرگونی و ثابت ایستادن بر آنچه که از اول وجود داشته تنها انرژی و زمان را از ما می گیرد.

5. آدم ها سه دسته اند: "بی تحرک، مشتاق برای حرکت و پر تحرک"

پرتحرک ها همان هایی هستند که به آنچه فکر کرده اند، عمل می کنند، مشتاقان برای حرکت اصولا افکار زیادی در سر دارند، اما چندان اراده ای برای عمل در وجودشان پیدا نمی شود و کم تحرک ها هم یه گوشه لم داده اند تا معجزه بیاید و کارشان را انجام دهد!

 

6. از اشتباه نترسید تا شکست را بشناسید و بتوانید به راه خود ادامه دهید

به خود فرصت اشتباه کردن را بدهید. آنانکه از اشتباه کردن می ترسند، در واقع شانس آزمودن فرصت های تازه را از خود می گیرند و این یعنی راه را بر پیشرفت خود می بندند.

 

7. فرصت ها را در اولین فرصت بقاپید

آنچه ما بدان شانس می گوییم در واقع فرصتی است که یکبار در خانه مان را می زند و ما اگر قابلیت لازم را داشته باشیم در اولین فرصت در را به رویش باز می کنیم و آن را به چنگ می آوریم

8. پشتکار مادر خوش شانسی است

شانس، هوش، توانایی، پول و هر عامل دیگری در انجام یک کار تنها زمانی اثر واقعی خود را نشان می دهند که پشتکار هم در کنار آنها قرار گیرد. افراد موفق و خاص بیش از هر چیز به پشتکار خود بها داده اند.

 

9. (در دنیا) سه چیز خیلی سخت هستند: فولاد، الماس و خودشناسی

کارآفرینان و افراد موفق نه از فضا آمده اند و ساکن مریخ بوده اند، آنها تنها یک برگ برنده بسیار مهم خود را رو کرده اند و آن هم خودشناسی است. آنها داشته ها و نداشته های خود را به خوبی می شناسند و می دانند برای چه زنده هستند.

 

10. چه کسی بیشتر از خودتان شما رافریب می دهد؟

فکر کردن به اینکه دیگران چه آسیب هایی به ما زده اند، یکی از افکار روزانه بسیاری از ماست، غافل از اینکه این افکار خودمان است که بیشترین ضربه را به ما وارد می کند.

 

11. توانایی و ایستادگی کلید هر قفلی است

مشکلات طاقت فرسا می توانند به سادگی ما را به دست کشیدن از کار ترغیب کنند، اما راه تسلیم نشدن در برابر مشکلات طاقت فرسا تنها استفاده از توانایی ها و ایستادگی در برابر مشکلات است.

 

12. تراژدی زندگی این است که خیلی زود پیر می شویم و خیلی دیر عاقل

اگرچه این یک واقعیت است که دانایی حاصل تجربه است و دانایان معمولا ریش سفیدها را می گویند، اما آگاهی داشتن نسبت به کاری که انجام می دهیم ارتباطی به سن و سال ندارد و هر کسی می تواند با آگاهی خود به فردی عاقل تبدیل شود.

سارا گلچین

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► فوری/ دو خبر بانکی مهم+توضیحات
حضور گروه مالی سامان در ششمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه ◄

مطالب مرتبط
بنر