زمان اعزام اولویت های ثبت نام کننده حج در سال90

دوشنبه ، 18 ارديبهشت 1391 ، 13:39

 

مراسم قرعه کشی حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از متقاضیانی که در دور جدید سفر به عمره در بانکهای ملی و ملت سپرده گذاری کرده بودند در ۲۸ دیماه انجام و روز شنبه ۱۵ بهمن ماه اولویت های این افراد نیز از سوی بانکهای عامل ملی و ملت اعلام شد.

اعلام نتایج قرعه کشی به روشهای گوناگون مانند مراجعه به شعب مختلف ، سایت و پیامک امکان پذیر بوده است که البته در روز اول اعلام اولویتها بدلیل حجم بالای مراجعه کنندگان امکان ورود به سایت برای متقاضیان وجود نداشت و این مسئله آنها را با مشکل مواجه کرده بود که پس از یک روز تقریبا مشکل برطرف شد.

اولویت متقاضیان بدون زمان اعزام به آنها اعلام شده است و در حال حاضر هیچیک از آنان نمی دانند که چه زمانی به عمره مفرده مشرف می شوند.

در همین رابطه رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد زمان اعزام سپرده گذاران گفت: عنوان شده بود که اعزام زائران جدید عمره از سال ۹۳ باشد اما با توجه به افزایش ظرفیت اعزام و همچنین بدلیل اینکه برخی از متقاضیان ثبت نام نکرده اند به احتمال زیاد اعزام بخشی از زائران عمره زودتر از موعد مقرریعنی از سال ۹۲ آغاز خواهد شد .

علی لیالی با اشاره به اینکه هر اولویت شامل ۲۲ هزار نفر می شود ، افزود: با توجه به روند افزایشی ۱۰۰ هزار نفری زائران عمره ، امیدواریم طی سه سال آینده بتوانیم سه میلیون زائر به سرزمین وحی اعزام کنیم.

برهمین اساس چنانچه سالانه بتوانیم ۹۰۰ هزار نفر به عمره اعزام کنیم بنابراین ۶ میلیون و ۶۰۰هزار سپرده گذاری که تعیین اولویت شده اند طی ۷ سال اعزام خواهند شد یعنی اعزامها از سال ۹۲ آغاز و تا سال ۱۳۹۹ ادامه دارد.

البته لیالی عنوان کرد که بدلیل اینکه نمی دانیم سالهای آینده ظرفیت اعزام چقدر خواهد بود نمی توان زمان مشخصی برای اعزام های زائران در نظر گرفت به همین دلیل است که زمان دقیقی برای اولویتها اعلام نشده است.

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، ما تمامی متقاضیان و سپرده گذاران را در قرعه کشی شرکت داده ایم اما این اختیار هم داده شده است که هر فردی که بخواهد می تواند سپرده خود را از بانک باز پس گیرد .

در مجموع با توجه به اینکه هر اولویت ۲۲ هزار نفر را شامل می شوند بنابران با یک حساب سرانگشتی می توان دریافت که هر ۱۰۰ اولویت شامل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می شود و هر ۴۰ تا ۵۰ اولویت در یک سال اعزام خواهند شد که اعزامها نیز از سال ۹۲ آغاز می شود.

اعزام افراد دارای اولویت ۳۰۰ تا ۳۲۰ در سال ۹۲ ، اولویت ۳۲۰ تا ۳۶۰ در سال ۹۳، اولویت ۳۶۰ تا ۴۰۰ در سال ۹۴، اولویت ۴۰۰ تا ۴۴۰ در سال ۹۵، اولویت ۴۴۰ تا ۴۸۰ در سال ۹۶ ، اولویت ۴۸۰ تا ۵۲۰ در سال ۹۷، اولویت ۵۲۰ تا ۵۶۰ در سال ۹۸ خواهد بود و در نهایت در سال ۹۹ نیز افراد دارای اولویت ۵۶۰ تا ۶۰۰ اعزام می شوند.

البته اعزام زائران بر اساس این سالها در شرایطی است که افزایش اعزامها ادامه داشته باشد زیرا در صورت کاهش اعزامها به تعداد سالهای انتظار افزوده می شود.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

► خصوصیات یک شخصیت موفق
درقاب تصویر/خانواده ای جالب از هفت کوتوله حقیقی ◄

مطالب مرتبط
بنر