یادداشت/ حمایت از تولید ملی با دروازه بان داخلی!

پنجشنبه ، 21 ارديبهشت 1391 ، 09:05

این روزها ماجرای اجبار تیم های لیگ برتری به استفاده از دروازه بان های وطنی به یکی از بحث های جدی محافل ورزشی کشور تبدیل شده است. عده ای از دوستان هم این قانون را در راستای حمایت از تولید ملی می دانند!!

به گزارش بانکی دات آی آر، در شرایطی که اغلب مسئولان و مدیران باشگاه ها، مربیان، بازیکنان و فعالان عرصه ورزش با این تصمیم مخالف اند اصرار بیش از پیش مسئولان بر این امر موجبات دلخوری فوتبالی ها را فراهم آورده است.

چند روز پیش غلامرضا بهروان اعلام کرد در سال تولید ملی، قانون منع استفاده از دروازه بان خارجی علاوه بر بازی های لیگ برتر در لیگ یک هم اجرایی می شود.

یک سوال

سوالی که در این مقطع می توان مطرح کرد این است که اگر تولید ملی در تمامی سطوح باید در نظر گرفته شود چرا سازمان لیگ برای تامین توپ فوتبال بکار گرفته شده در بازی ها با شرکت آلمانی Uhlsport قرارداد بسته ؟ دوگانگی در تصمیم گیری در این شرایط به شدت نمایان است.

آیا برای برگزاری بازی ها نمی توان از توپ های ساخت داخل استفاده کرد تا از تولید ملی حمایت کنیم. تنها مصداق حمایت از تولید ملی دروازه بان است؟

بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که حضور دروازه بان های خوب و سطح یک فوتبال جهان در لیگ برتر می تواند در افزایش سطح فنی فوتبال کشور موثر بوده و کیفیت بازی ها را افزایش دهد.

محدودیت در هر رده و در هر شغلی موجبات انحصار گری را فراهم می آورد. در شرایطی که تنها یک سال از اجرای این قانون می گذرد حقوق دروازه بان ها به شکل عجیبی افزایش یافته و از آنجایی که بابت شغلشان اطمینان خاطر دارند برای افزایش مهارت هاشان تلاش چندانی نمی کنند.

به طوری که کاهش سطح مهارت های فنی بسیاری از دروازه بان ها در فصل گذشته به شکل کاملا آشکاری مشهود است.

با این وجود برخی مسئولان برای افزایش مقبولیت پیش مدیرانشان و گرفتن ژست حمایت از تولید ملی حاضر اند آینده فوتبال کشور را فدا کنند.

خبرنگار یکی از سایت های خبری به موضوع جالبی اشاره کرده است :  طی روزهای گذشته مصاحبه ای از یک عضو فراکسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی منتشر شد که در آن گفته شده بود ایران سالیانه میلیون ها دلار «چوب بستنی» از کشور آلمان خریداری می کند! ارتباط میان قانون منع ورود دروازه بان خارجی به لیگ برتر و واردات چوب بستنی از کشور آلمان را خودتان کشف کنید!

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► چرا200 نماینده مجلس هشتم دوباره رای نیاوردند؟
گزارش اختصاصی/ شاپرک و نظام بانکی ◄

مطالب مرتبط
بنر