وزارت نفت چشمش را کور کرد!

يكشنبه ، 31 ارديبهشت 1391 ، 07:36

اوایل اردیبهشت ماه و درست زمانی که هنوز چند روزی از جنجال افشا شدن اطلاعات تعداد زیادی از کارت های بانکی نگذشته بود، خبر حمله سایبری به وزارت نفت منتشر شد و نگرانی هایی را به مردم تحمیل کرد.

به گزارش بانکی دات آی آر، خبری که دهان به دهان پیچید این بود: وزارت نفت مورد «حمله سایبری» قرار گرفته است» .

وب سایت اینترنتی وزارت نفت ایران در روز یکشنبه سوم اردیبهشت دچار اختلال شد،اما خوشبختانه در حال حاضر در دسترس قرار دارد.

سخنگوی وزارت نفت همان زمان حمله سایبری به این وزارتخانه را تایید کرده و در اظهارنظری به سایت خبری وزارت نفت اعلام کرده است: «به دلیل جداسازی سرورهای عمومی از سرورهای اصلی، آسیبی به اطلاعات اساسی وزارت نفت وارد نشده است.»

نیکزاد همچنین گفته است: ‌ ویروس نفوذی، «مادربرد»‌های کامپیوتر‌ها را سوزانده و برای پاک کردن اطلاعات اقدام کرده است اما به دلیل در دست داشتن نسخه پشتیبان از همه اطلاعات، مشکلی از این بابت وجود ندارد.

البته این حملات چند روز متوالی ادامه داشت و تیم فنی وزارت نفت به شدت کوشید از گسترش دامنه های این حملات جلوگیری کند که البته تا حد زیادی هم موفق بود که جای تقدیر دارد.

در این مجال نمی خواهیم به انگیزه های این اقدام خرابکارانه که مسببان آن برملت پوشیده نیستند حرف بزنیم بلکه سوال اساسی آن است که چرا بعد از وقوع این حادثه وزارت نفت چشمش را کور کرده است؟

خبرهای رسیده از برخی از شرکت های تابعه وزارت نفت و همچنین مناطق نفتی حکایت از این دارد که دسترسی کارکنان به اینترنت هنوز برقرار نشده و حتی برای به روز رسانی سایت های رسمی برخی از شرکت ها کارکنان مجبور اند به مکان هایی نظیر کافی نت مراجعه کنند.

این امر برای بزرگترین و درآمد زا ترین وزارت خانه کشور به شدت غیر معمول است که البته تصور کارشناسان بر این است که به محض بهبود اوضاع و کسب اطمینان از وضعیت امنیتی سایت ها، اینترنت دوباره برقرار می گیرد.

البته انتظار ها از سیستم امنیتی یکی از مطرح ترین وزارت خانه های کشور بیش از این است.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► در قاب تصویر/ سران G8 از ورزش صبحگاهی تا بحث داغ اقتصادی
یادداشت اختصاصی/ آقایان تولیدکننده، لطفا قایم نشوید ! ◄

مطالب مرتبط
بنر