ماجرای کاریکاتوریست ادامه دار شد

چهارشنبه ، 3 خرداد 1391 ، 08:48

حتما تا به حال حداقل یک خبر در خصوص صدور حکم شلاق برای کاریکاتوریست اراکی را خوانده و یا دیده اید. ماجرای ساده ای که تبدیل به یک مساله بغرنج شد و ابعاد بین المللی یافت.

به گزارش بانکی دات آی آر، آخرین تحولات از تبدیل حکم شلاق به جریمه مالی حکایت دارد. بعضی منابع هم نقل می کنند با وجود صرف نظر نماینده از شکایتش اما حکم بر جای خود باقیست و کاریکاتوریست باید حتما تقاضای تجدید نظر کند!

اگر بخواهیم فلش بک بزنیم اصل ماجرا از این قرار است که:

یک کاریکاتوریست تصویری از نماینده اصول گرای استان مرکزی ترسیم می کند که شکایت ایشان و صدور حکم 25 ضربه شلاق به همراه داشته است.

اما صرف نظر از اصل ماجرا در شرایط کنونی  که مدتی از اصل ماجرا گذشته و جای تامل و اندیشه باز شده است ذکر چند نکته ضروری به نظر می رسد:

 

1.یادش بخیر، قبلترها - گل آقا - هر هفته تصویری طنزآمیز از مدیران گاه رده بالای کشور را منتشر میکرد که خودش دریایی از معانی بود و هزاران حرف برای گفتن داشت. از رئیس جمهور بگیرید تا وزیر و وکیل و معاون و سایرین...

اما امروز مثل اینکه آستانه تحمل مان بدجور پایین آمده. آنهم چه کسی؟ نماینده مردمی که آقای کاریکاتوریست خود از همان مردم است .

2. دستگاه قضای ما را چه می شود؟ چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی.

3. انگلیسی ها که به شدت از این حکم ذوق زده شده اند که می توانند خودی نشان دهند و ژست آزاد اندیشی بگیرند این عمل را محکوم کرده اند.اعضای دستگاه دیپلماسی کشور چطور در آستانه مذاکرات مهم هسته ای این ماجرا را جمع کنند؟؟

4. آقای نماینده این روزها به شکلی کاملا خود جوش جنبه اش افزایش یافته چون بعد از آن ماجرا خیلی ها تصویر ایشان را ترسیم کردند.

5. جامعه خبر ما به خوبی نشان داد که پشت همکارانش می ایستد و با وجودی که در حال حاضر سندیکا و یا اتحادیه ای در اختیار نداریم اما جانانه پشت سر کاریکاتوریست ایستادند.

6. به نظر می رسد کاریکاتوریست مذبور بتواند به راحتی این روزها از هر کشور غربی که بخواهد پناهندگی سیاسی بگیرد به شرط آن که خوب بلد باشد به دولت و ملت فحش دهد!! دست مسببانش درد نکند.

7. حالا که همه چیز ختم به خیر شده است!!!!!!!!!!کاش از این ماجرا درس بگیریم.

ابراز همدردی با آقای کاریکاتوریست نمیکنم که میدانم احتمالاً شلاق درد دارد! ولی دردی در جانم رخنه کرده که شدید درد میکند...

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► در قاب تصویر/ بلندترین برج جهان، جایی در میان ابرها
گزارش/ شاپرک طرحی با هزاران سوال بی جواب ◄

مطالب مرتبط
بنر