اعلام میزان کارمزد سامانه ساتنا

پنجشنبه ، 4 مهر 1387 ، 12:29
 
 
 
سقف اخذ كارمزد از محل انجام خدمات بانكي به وسيله سامانه ساتنا تعيين شد.
مهران شريفي، مدير اداره نظام‌‏هاي پرداخت بانك مركزي در گفت‌‏وگو با ايلنا با بيان اين مطلب و با اشاره به اينكه در دومين روز اجراي آزمايشي استفاده از ساتنا استقبال خوبي از اين سيستم صورت گرفته است، گفت: اين خدمت بانكي كمك شاياني به كاهش مراجعات بانكي و هزينه‌‏هاي ناشي از آن مي‌‏كند.
وي با اشاره به كارمزدهاي تعيين شده براي استفاده از اين خدمت بانكي گفت: براي انتقال وجه از يك بانك به بانكي ديگر تا سقف يك‌ميليون تومان، 500 تومان كارمزد اخذ مي‌‏شود. همچنين براي انتقال وجوه تا سقف 2‌ميليون تومان 700 تومان كارمزد اخذ مي‌‏شود و ميزان كارمزد دريافتي از مشتري براي مبالغ تا 3‌ميليون تومان در حدود 900 تومان خواهد بود.
شريفي با بيان اينكه انتقال وجه از يك بانك به بانكي ديگر تا سقف 15‌ميليون تومان امكان‌‏پذير است، تصريح كرد: براي انتقال وجوه بيش از 3‌ميليون تومان لازم است تا مشتري به داخل شعبه مراجعه كرده، اما نكته حائز اهميت اين است كه وجوه منتقل شده از سوي مشتري بدون فوت وقت در حساب مقصد منتقل خواهد شد.
وي ابراز داشت: با استفاده از اين خدمت بانكي، مشتري با مراجعه به شعبه بانك خود فرم تقاضاي انتقال وجه از طريق ساتنا را با ذكر نام بانك گيرنده، شماره حساب و نام دريافت‌‏كننده وجه تكميل نموده و بانك نيز پس از برداشت مبلغ از حساب مشتري، دستور پرداخت به ساتنا صادر مي‌‏كند.
شريفي تصريح كرد: براساس دستور پرداخت صادره، وجه به صورت الكترونيكي به بانك گيرنده وجه منتقل مي‌‏شود. بانك گيرنده وجه نيز مبلغ مورد نظر را به حساب ذينفع واريز مي‌‏كند. به اين ترتيب مشتري با يك بار مراجعه به شعبه بانك خود مي‌‏تواند از اين خدمت استفاده كند و برخلاف روش سنتي ديگر نياز به مراجعه به بانك گيرنده وجه نيست.
مدير اداره نظام‌‏هاي پرداخت بانك مركزي افزود: شخص با داشتن صرفاً يك حساب بانكي قادر است هرگونه پرداخت يا دريافت در بانك‌‏هاي كشور را انجام دهد و ديگر نياز به افتتاح حساب‌‏هاي متعدد در بانك‌‏هاي مختلف وجود ندارد. اين امر كمك شاياني به بانك‌‏ها در زمينه كاهش تعداد حساب‌‏هاي غيرفعال خواهد كرد.
شريفي با اشاره به اتخاذ تدابير امنيتي براي اين خدمت بانكي تصريح كرد: خوشبختانه امكان هيچ‌‏گونه سوء‌استفاده‌‏اي در اين خدمت بانكي وجود ندارد، چراكه انتقال وجه به صورت آني صورت مي‌‏گيرد.
مدير اداره نظام‌‏هاي پرداخت بانك مركزي به استفاده از چك پول در دستگاه‌‏هاي خودپرداز اشاره كرد و گفت: اين خدمت بانكي نيز به سهولت پرداخت و البته كاهش استهلاك دستگاه‌‏هاي خودپرداز و نيز افزايش عمر اسكناس‌‏ها منجر مي‌‏شود.
وي با اشاره به اينكه امروزه چك پول‌‏هاي 50‌هزار توماني حكم اسكناس‌‏هاي رايج را دارد، گفت: سقف برداشت از خودپردازها در حال حاضر همان 200‌هزار تومان است كه البته در برخي از بانك‌‏ها با توجه به شرايط بانك از بعد الكترونيكي ممكن است سقف برداشت متفاوت باشد.

منبع: دنیای اقتصاد

► بانک اقتصاد نوین، گسترده ترین شبکه شعب بانک های خصوصی کشور
جایگاه بانکداری الکترونیک در ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر