این 10 کار را هر هفته انجام دهید تا زندگیتان بهتر شود

چهارشنبه ، 17 خرداد 1391 ، 07:39

در باب کیفیت زندگی و تلاش برای بهبود اوضاع زندگی سخنان زیادی رانده شده و راهکارهای فراوانی هم پیش روی ما آدم ها قرار داده شده است.
به گزارش بانکی دات آی آر، گاهی این دست سخنان و راهکارها آنقدر پیچیده هستند که کاری می کنند آدم به طور کلی بی خیال بهتر زندگی کردن شود!
اما بعضی وقت ها هم می توان پناه به راهکارهایی برد که در ظاهر ساده و حتی بعضا کمی عجیب به نظر می رسند، اما پیاده سازی آنها شما را خوشحال می کند، چون زندگی تان بهتر می شود.
توصیه می کنیم این 10 کار را به صورت هفتگی انجام دهید تا طعم زندگی بهتر را بچشید:


1.    عادت های خوب را ایجاد و عادت های بد را بکشید
گاهی وقت ها لازم است بدون بهانه همچون بهار و با دلیلی قاطع تر از آن یعنی رسیدن به تازگی برخی کهنه ها را نو کنیم و در برخی دیگر نیز تجدید نظر نماییم.
سعی کنید آنچه به آن عادت دارید را بازبینی کنید تا بدهایش را الک کرده و خوب هایش را تکثیر نمایید.


2.    اهداف را در ذهن مرور کنید
فکر کردن به اهداف و آنچه قرار است در آینده به آن برسید، خود به خود حس خوبی در شما بوجود می آورد. اندیشین به اهداف یکی از تکنیک هایی است که در امور نظامی برای بهبود عملکرد نظامیان به کار میرود.
البته در جریان باشید که تنها فکر کردن به اهداف راه رسیدن به هدف نیست و به حرکت و جنبش هم نیاز است.


3.    مهارت های کامپیوتری خود را افزایش دهید
دنیای امروز بیشتر از اینکه در طبیعت سیر کند، علاقه مند به نشان دادن خود در عرصه مجازی است. کامپیوتر، اینترنت به تنهایی جای خیلی چیزها را گرفته اند و کسانی می توانند در دنیای مجازی دوام بیاورند که از این مقولات به خوبی سر در آورند.
افزایش مهارت های اینچنینی به شما کمک می کند که در اجتماع چه حقیقی و چه مجازی، حضوری پررنگ داشته باشید.


4.    کارهای هیجان انگیز را تجربه کنید
انجام کارهای هیجان انگیز شاید از نظر بسیاری از ما صرفا یک ماجراجویی تلقی شود که نتیجه اش چیزی جر دردسر نیست. اما واقعیت این است که هیجان و کارهای هیجان انگیز باعث تخلیه شدن انرژی و حتی بعضا بالا رفتن اعتماد به نفس می شود و این امر به تجربه یک زندگی بهتر کمک می کند. مثلا تجربه داشتن یک بعدازظهر هیجان انگیز با تفریحات سالم البته! با خانواده یا دوستان نزدیک می تواند راهکار مناسبی باشد.

 

 

5.    به مرگ فکر کنید
استیو جابز در اهمیت این موضوع چنین می گوید:"یادآوری این موضوع که به زودی مرگ به سراغم می آید، مهمترین وسیله ای بود که باعث می شد در زندگی تصمیم های مهم بگیرم."


6.    بنویسید

شاید تعجب آور به نظر آید، اما ثابت شده که نوشتن به شاد بودن، کم کردن وزن، استراحت، بهبود حافظه و قدرت یادگیری، پیدا کردن شغل، گسترش روابط اجتماعی، کم کردن نگرانی ها و حتی کنارآمدن با گذشته ها کمک می کند.


7.    از عزیزانتان قدردانی کنید

سپاسگزاری کردن از کسانی که دوستشان دارید و سزاوار قدردانی شما هستند، شادی تحسین برانگیزی در دلتان ایجاد می کند. امتحانش ضرری ندارد!

8.    داوطلبانه کاری را انجام دهید

گاهی وقت ها دواطلب شدن برای کمک به دوستان و کسانی که در زندگی برایتان مهم هستند، اگرچه وقت شما را می گیرید، اما در عوض حس بسیار خوبی را برایتان به همراه دارد.

وقت نداشتن دلیل مناسبی برای از دست دادن این فرصت و تجربه این حس خوب نیست.

9.    از استرس های خود کم کنید

به خاطر خدا هم که شده کمی از استرس های خود کم کنید، کمی کمتر به جنبه های منفی زندگی فکر کنید! راههای زیادی برای به دست آوردن آرامش یا دست کم کاهش استرس وجود دارد که از جمله راحت ترین آنها صحبت کردن با خود، تماشای کمدی، دیدار با عزیزان و کارهایی از این دست است.

10.    سفر کنید

هزینه ها سنگین است، خرج ها بالاست، همه اینها را می دانیم، اما اگر کمی تدبیر به خرج دهید، می توان از سفری دست کم یک روزه لذت برد. لطفا به جای غر زدن و آواز "پول ندارم" سر دادن به فکر سفری کوتاه و پر از تنوع برای خود باشید.

ساراگلچین

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► چطور اطلاعاتی که اشتباها از سیستم خود حذف کرده‌ایم را باز گردانیم
پوشاک ایرانی قربانی یک برچسب! ◄

مطالب مرتبط
بنر