دومين همايش خدمات بانكي و صادرات

يكشنبه ، 14 مهر 1387 ، 11:20
 
 
مديريت امور برنامه ريزي و توسعه بانك توسعه صادرات ايران گفت: دومين همايش خدمات بانكي و صادرات با عنوان راهكارهاي تسهيل خدمات بانكي براي توسعه صادرات با همكاري صادركنندگان و شبكه بانكي كشور در روز شنبه 27 مهر ماه سال جاري در تهران برگزار مي‌شود.
آقاي دكتر پرويز شهرياري‌راد با بيان اينكه اولين همايش خدمات بانكي و صادرات در شهريور ماه سال گذشته توسط بانك مركزي برگزار شده بود، گفت: برپايي دومين همايش خدمات بانكي و صادرات از سوي بانك مركزي به بانك توسعه صادرات ايران محول شده كه قرار است با همكاري شبكه بانكي كشور، سازمان توسعه تجارت، اتاق بازرگاني، تعدادي از صادركنندگان،‌ نمايندگان صرافي‌ها و ساير دستگاه‌هاي مرتبط با امر صادرات اين همايش برگزار شود.
وي درخصوص اهداف اين همايش گفت: در اين همايش در نظر است خدماتي را كه بانك‌ها در حال حاضر به صادركنندگان مي‌دهند معرفي شود، كمبودها و نياز صادركنندگان شناسايي شده و قدم‌هايي كه بايد براي بهتر كردن ارائه خدمات بانكي برداشته شود مورد بررسي و كارشناسي قرار گيرد.
آقاي دكتر شهرياري‌راد با اعلام اينكه براي اين همايش كارگروه‌هاي تخصصي ايجاد شده است و جلسات آن در حال برگزاري است گفت: كارگروه‌هاي تخصصي ضمن بررسي مسائل و مشكلات شبكه بانكي و صادرات، راهكارهاي موجود را بررسي نموده و نتايج در 27 مهر ماه روز برگزاري اين همايش اعلام مي‌شود.
وي در پايان با اعلام اينكه فعاليت اين كارگروه‌ها تا سال بعد نيز به منظور پيگيري حل مشكلات ادامه خواهد داشت، تصريح كرد: مقرر شده نتايج و بيانيه پاياني اين همايش در روز ملي صادرات مطرح و درخواست‌ها و نيازهاي شبكه بانكي و صادركنندگان جهت تصميم‌گيري مقامات ارشد و سياستگذاران پشتيبان صادرات مطرح شود.
مديريت امور برنامه‌ريزي و توسعه بانك صادرات، با اعلام اينكه در مهر ماه سال جاري علاوه بر اين همايش، دو همايش مهم ديگر كه مرتبط با صادرات است در كشور برگزار مي‌شود گفت: مشورت‌ها و هماهنگي‌هاي لازم با برگزاركنندگان دو همايش ديگر صورت گرفته تا به منظور تعامل بيشتر بانك‌ها با صادركنندگان به بهترين نتيجه و راهبرد عملي براي ارتقاي صادرات غيرنفتي در كشور برسيم. 

► معارفه رئیس کل
بحران مالي آمريكا هشداري به اقتصاد ايران ◄

مطالب مرتبط
بنر